Jump to content

Photo

Dragon Air - Hong Kong - copila salário e ajudas 12000 USDollar

• You cannot start a new topic
  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 jpss

jpss
  • Usuários
  • 85 posts
  • Cidade/UF/País:FL220
  • Data de Nascimento:01/05/1980

Posted 10 de November de 2014 - 06:15

A320 Non Type Rated First Officers Dragonair Hong Kong

Dragonair in Hong Kong is currently looking for A320 rated and non type rated first officers.

Minimum requirements:
Hold a current ICAO ATPL
Hold a valid 1st class medical certificate without restriction
Have at least 3000 hours total, including either 500 jet hours or 1000 multi engine turbo prop hours in command of a multi crew operation;
The total hours requirement maybe reduced for A320/A330 rated individuals, with time on type.
Priority will be given to those with a Hong Kong Permanent Identity Card

Dragonair offers an attractive remuneration package for First Officers:
Starting salary around HKD74000 and allowance HKD20000, monthly
Chinese New Year bonus
15% company contribution to a pension scheme
Education assistance for your children
Medical insurance for employee and eligible dependants
42 days annual leave
Free and discounted travel for employee and eligible dependents

If you are interested in this job APPLY HERE

As a proof of your professionalism, apply only when you comply with all the requirements and if you have or can obtain a work permit that allows you to be employed in this country.

You'll also be interested in other A320 Non Type Rated Jobs

#2 Cmte Peruquinha

Cmte Peruquinha
  • Usuários
  • 301 posts
  • Cidade/UF/País:Sao Paulo/ SP / Brasil
  • Data de Nascimento:12/01/1966

Posted 10 de November de 2014 - 16:15

Nessa ai só entram Aussie,Kiwi,Canuk or English pilots. Nunca vi nada diferente, fora claro os locais de HK e alguns gatos pingados. Cathay Pacific  e Dragon Air são totalmente racistas.Aplica e ve, Provavelmente Nunca vao te responder. Eu apliquei desde 1993 de 6 em 6 meses atualizando,ainda na epoca pre internet com ficha e tal por carta e depois via net e fui chamado pra uma primeira entrevista em 2007,rs.Enviei um email agradecendo mas que não queria mais etc. A recrutadora me ligou indiganada.Como se a Cathay fosse o Céu na Terra,rs. e Eu já estava numa boa no Oriente Médio.

Mas uma coisa é certa pra poder ter um mínimo padrão de vida legal  por lá, tem que trabalhar numa dessas duas acima ,Hong Kong é caro demais pra se viver! Moradia então nem se fala.O que a Hong Kong Airlines e HK Express pagam é uma sacanagem pra quem tem família.

• Carlo Fratini, 737-200 Advanced, solomo and 1 other like this

#3 ANDRE1971

ANDRE1971
  • Usuários
  • 177 posts
  • Cidade/UF/País:Belem/Pa
  • Data de Nascimento:26/11/1971

Posted 06 de March de 2015 - 22:18

Nessa ai só entram Aussie,Kiwi,Canuk or English pilots. Nunca vi nada diferente, fora claro os locais de HK e alguns gatos pingados. Cathay Pacific  e Dragon Air são totalmente racistas.Aplica e ve, Provavelmente Nunca vao te responder. Eu apliquei desde 1993 de 6 em 6 meses atualizando,ainda na epoca pre internet com ficha e tal por carta e depois via net e fui chamado pra uma primeira entrevista em 2007,rs.Enviei um email agradecendo mas que não queria mais etc. A recrutadora me ligou indiganada.Como se a Cathay fosse o Céu na Terra,rs. e Eu já estava numa boa no Oriente Médio.

Mas uma coisa é certa pra poder ter um mínimo padrão de vida legal  por lá, tem que trabalhar numa dessas duas acima ,Hong Kong é caro demais pra se viver! Moradia então nem se fala.O que a Hong Kong Airlines e HK Express pagam é uma sacanagem pra quem tem família.

Comte Peruquinha

A cathay tem um programa de recrutamento de SO(second officer)que exige do candidato que passe(pagando obviamente) por uma escola de aviação em adelaide(australia).

Cadet Pilot Programme

Our 55-week programme offers opportunities to Permanent Hong Kong ID card holders who aspire to be aviators. Training includes 160 hours of day and night flying in single and twin-engine light aircraft, as well as classroom learning and 40 hours of simulator training. To learn more about what’s involved, visit our Cadet Pilot website.

Advanced Entry Programme

This is a 31-week programme for global applicants who possess an ICAO CPL and have in excess of 250 hours flight time in specified categories.

1424078017359.jpg
Transition Training Programme

Already have significant experience? Our 6-week programme is designed for global applicants who posses an ATPL issued by an ICAO Contracting State.

Preference will be given to pilots with more than 500 hours experience on certified multi crew pressurised, turbine powered transport aircraft greater than 5700 kg.

ATPL licences must have been issued with no exemptions and you will need to show passes in all examination subjects set by the issuing authority.

me parece que para os zero hora(cadet pilot programme) é exigido ser de hong kong.

pergunta é: sera que seria uma boa para quem tiver tempo e grana cursar esta escola de aviação na australia e aplicar na cathay? Dragon air tambem contrata da fta(flight trainning adelaide)

grato desde ja pelas valiosas contribuições a este forum.