Jump to content


Photo

[TÓPICOS UNIDOS] American Airlines faz alterações na malha latinoamericana, Brasil incluso

American Airlines AAL AA AMR POA MIA REC EZE LAX

  • You cannot start a new topic
  • Please log in to reply
152 replies to this topic

#1 A345_Leadership

A345_Leadership
  • Moderador
  • 17,578 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Skunk Works
  • Data de Nascimento:14/05/1986

Posted 27 de March de 2018 - 11:03

March 27, 2018
 
CAPA – Centre for Aviation stated (27-Mar-2018) American Airlines reportedly plans to announce the launch of Los Angeles-Buenos Aires service and resumption of Miami–Porto Alegre and Miami-Recife services in the near future.
 

  • Cassio.Fernandes likes this

#2 lucaswild

lucaswild
  • Usuários
  • 6 posts
  • Gender:Male
  • Location:Recife, Brasil
  • Cidade/UF/País:Recife/PE/Brasil
  • Data de Nascimento:02/04/1992

Posted 27 de March de 2018 - 11:19

AA voltando para REC e POA? Será?



#3 GLK

GLK
  • Moderador
  • 5,381 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Brasil
  • Data de Nascimento:29/09/1959

Posted 27 de March de 2018 - 11:23

Dizia-se, na época do corte, que REC voltaria com a chegada dos A321Neo.

#4 VictorHugoBrando

VictorHugoBrando
  • Usuários
  • 549 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Rio de Janeiro
  • Data de Nascimento:17/09/1989

Posted 27 de March de 2018 - 11:31

Sir Chandler deu conta no Twitter que os voos pra Ezeiza seriam anunciados hoje.
Serão dois Long Haul para la.

#5 Kindlein

Kindlein
  • Usuários
  • 84 posts
  • Cidade/UF/País:Palegre
  • Data de Nascimento:28/09/1974

Posted 27 de March de 2018 - 13:18

Alguma chance de 787 para Poa em função de tantos problemas ocorridos anteriormente com 767 e também por ser a rota mais longa da cia no brasil onde valeria mais a verdade ena colocar uma aeronave mais econômica ?

#6 Kindlein

Kindlein
  • Usuários
  • 84 posts
  • Cidade/UF/País:Palegre
  • Data de Nascimento:28/09/1974

Posted 27 de March de 2018 - 13:19

Quis dizer: "mais a pena".

#7 TheJoker

TheJoker
  • Usuários
  • 4,148 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Rio de Janeiro
  • Data de Nascimento:06/01/1986

Posted 27 de March de 2018 - 15:59

FORT WORTH, Texas, March 27, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- American Airlines has a rich and robust history serving Mexico, the Caribbean and Latin America (MCLA). And American is continuing to grow its presence in the region with the addition of four new destinations. Next winter, customers looking for history, culture and warm climate will have access to three new cities in South America: Georgetown, Guyana (GEO); Pereira, Colombia (PEI) and Cordoba, Argentina (COR); and one new city in Mexico: Oaxaca (OAX).

American is also introducing service to Buenos Aires, Argentina (EZE), from its West Coast hub at Los Angeles International Airport (LAX), making American the first and only airline to offer nonstop service between these two major cities. 

“We’re creating a world-class customer experience and as the largest U.S. carrier in Mexico and South America, we are committed to offering more choices with the best schedules for our customers in the region,” said Vasu Raja, vice president, Network and Schedule Planning. “As we look to strengthen our network, we’re excited to add more nonstop flights to places like Buenos Aires, maximizing connections across our network.”

The new routes will be available for sale starting in April.

 

New Routes:

 

      Route     Aircraft                On Sale     Flights Begin  
   LAX-EZE   Boeing 787-9       April 2         Dec. 19  
   DFW-OAX   Embraer E175   April 2          Dec. 19  
   MIA-GEO   Airbus A319         April 2         Dec. 20  
   MIA-PEI   Airbus A319           April 17       Dec. 20  
   MIA-COR   Boeing 767-300   May 7         Apr. 2, 2019  
 
All routes are subject to government approval.                

 

American also recently announced new service between its hub at Philadelphia International Airport (PHL) and Mexico City (MEX) beginning July 5, which will enhance trans-Atlantic connectivity from Mexico. By expanding its footprint in MCLA with these new routes, American will offer up to 270 flights per day to the region.

 

https://globenewswir...th-America.html


Edited by TheJoker, 27 de March de 2018 - 16:01 .


#8 TheJoker

TheJoker
  • Usuários
  • 4,148 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Rio de Janeiro
  • Data de Nascimento:06/01/1986

Posted 27 de March de 2018 - 16:02

No Airliners, postaram que estão cortando CNF, procede?



#9 TheJoker

TheJoker
  • Usuários
  • 4,148 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Rio de Janeiro
  • Data de Nascimento:06/01/1986

Posted 27 de March de 2018 - 16:21

map-v2.jpg



#10 VictorHugoBrando

VictorHugoBrando
  • Usuários
  • 549 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Rio de Janeiro
  • Data de Nascimento:17/09/1989

Posted 27 de March de 2018 - 16:49

Alguém sabe como está carregado o LAX-GRU pros próximos meses? Fala-se no A.net que vão reduzir para 4x e o MIA perde o voo diurno. 



#11 lucasjacobus

lucasjacobus
  • Usuários
  • 721 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Porto Alegre/RS/Brasil
  • Data de Nascimento:19/01/1983

Posted 27 de March de 2018 - 16:57

Alguma chance de 787 para Poa em função de tantos problemas ocorridos anteriormente com 767 e também por ser a rota mais longa da cia no brasil onde valeria mais a verdade ena colocar uma aeronave mais econômica ?

 

A questão é que se é para MIA, ali é a base dos 767 jurássicos, então só poderia ser com esses.



#12 VictorHugoBrando

VictorHugoBrando
  • Usuários
  • 549 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Rio de Janeiro
  • Data de Nascimento:17/09/1989

Posted 27 de March de 2018 - 16:57

Desculpa o flood, mas também tão dando conta disso de que MIA-CNF vai ser totalmente cortado, JFK-GIG operará sazonalmente e o DFW-GIG não vai ser operado sazonalmente. 

Alguém sabe de alguma coisa?



#13 Denistma

Denistma
  • Usuários
  • 7 posts
  • Cidade/UF/País:Guarujá/SP/Brasil
  • Data de Nascimento:18/07/1985

Posted 27 de March de 2018 - 17:18

Earlier today we announced several changes to our network in Brazil, reducing our presence in this important
market. This announcement included the cancelation of our service to Belo Horizonte (CNF), the cancelation of
our DFW- Rio (GIG) seasonal route and frequency reductions on our MIA-Sao Paulo (GRU), LAX-GRU and
JFK-GIG routes. This was a difficult decision to make, but these reductions will help us keep our flying to Brazil
profitable while focusing on our better perfoming routes and destinations.

#14 VictorHugoBrando

VictorHugoBrando
  • Usuários
  • 549 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Rio de Janeiro
  • Data de Nascimento:17/09/1989

Posted 27 de March de 2018 - 17:32

Cancelar MIA-CNF pra abrir MIA-COR, reduzir LAX-GRU pra abrir LAX-EZE

 

Argentina virou Dubai e não estou sabendo?


  • Darlan, .kr'st_fer., Tiago and 3 others like this

#15 Tiago

Tiago
  • Usuários
  • 288 posts
  • Location:São Paulo
  • Cidade/UF/País:Sete Lagoas
  • Data de Nascimento:06/04/1984

Posted 27 de March de 2018 - 17:53

A uns dias um colega aqui do forum ( não lembro o nome ) disse que a LATAM voltaria a operar o BSB-MIA e CNF-MIA,

 

pode ser o inicio deste movimento. 


  • ruifo likes this

#16 A350XWB

A350XWB
  • Usuários
  • 514 posts
  • Cidade/UF/País:São Carlos/SP/Brasil
  • Data de Nascimento:18/06/1988

Posted 27 de March de 2018 - 17:54

Que coisa estranha...

 

MIA-CNF por MIA-COR?

 

Yeld por aqui deve estar um lixo...



#17 VictorHugoBrando

VictorHugoBrando
  • Usuários
  • 549 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Rio de Janeiro
  • Data de Nascimento:17/09/1989

Posted 27 de March de 2018 - 17:57

Que coisa estranha...

 

MIA-CNF por MIA-COR?

 

Yeld por aqui deve estar um lixo...

 

Ou lhes falta avião... 

 

AA é aquela que forçou o yield no Brasil a ponto de rodar voo com 40% de LF. 



#18 TheJoker

TheJoker
  • Usuários
  • 4,148 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Rio de Janeiro
  • Data de Nascimento:06/01/1986

Posted 27 de March de 2018 - 17:59

A redução do LAX-GRU  de 6 pra 4 vps, está confirmada, mas pra quando? EZE só começa final de 2019.

 

American tells me that they Los Angeles to Buenos Aires flight will operate 3x weekly, while the Los Angeles to Sao Paulo flight will be reduced from 6x weekly to 4x weekly at the same time. So overall capacity to LAX only increases slightly, though personally I’d much rather have service to two South American cities on alternating days, than just a Sao Paulo flight.

 

http://onemileatatime.boardingarea.com/2018/03/27/american-los-angeles-buenos-aires-route/

 

 

JBA, todo mundo aplaudindo....mas no final é só redução de custos, aumento de rentabilidade das rotas. AA não teve um bom desempenho financeiro no último ano, os investidores cobrando redução de investimento em frota, etc.



#19 A345_Leadership

A345_Leadership
  • Moderador
  • 17,578 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Skunk Works
  • Data de Nascimento:14/05/1986

Posted 27 de March de 2018 - 18:00

Pode ser que tenha dedo da LATAM e a proposta de JV.

 

Se não for, Azul (CNF-MCO) e Delta (GIG-JFK) agradecem.


  • Darlan, ruifo, Geoshina and 2 others like this

#20 A350XWB

A350XWB
  • Usuários
  • 514 posts
  • Cidade/UF/País:São Carlos/SP/Brasil
  • Data de Nascimento:18/06/1988

Posted 27 de March de 2018 - 18:02

 

Ou lhes falta avião... 

 

AA é aquela que forçou o yield no Brasil a ponto de rodar voo com 40% de LF. 

Pode ser, mas daí reduziriam essas pra mandar avião pra rotas consolidadas, não pra novos mercados cheios de duvidas.

 

Ma enfim, tem bastante cara de JV com a LATAM agindo. Latam bateu o pé que não sai de GRU, mas reinar sozinha em CNF é um outro cenário.


  • VictorHugoBrando likes this





Also tagged with one or more of these keywords: American Airlines, AAL, AA, AMR, POA, MIA, REC, EZE, LAX