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[EN] Itália planeja usar empresas estatais para resgatar a Alitalia

Alitalia AZA AZ Itália

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14 replies to this topic

#1 A345_Leadership

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Posted 10 de August de 2018 - 21:00

The Italian government is considering involving national railway company Ferrovie dello Stato and public investment bank Cassa Depositi e Prestiti in plans to keep the bankrupt Alitalia in Italian hands, local media has reported.
 
Squeezed by fast-growing LCCs, Italy’s flag carrier Alitalia filed for bankruptcy in May 2017, kicking off a long process of finding a suitable investor to take on the troubled carrier that has been further delayed by the months the country spent without a government after an inconclusive general election in March.
 
Italy’s new transport and infrastructure minister Danilo Toninelli dismissed Ferrovie dello Stato’s board in July, saying his party wanted to ensure a break with the past.
 
He also added to uncertainty over Alitalia’s future when he said in July that he wanted 51% of the airline to remain in Italian hands, alongside a strong investor, but later said he did not mean the airline should be nationalized.
 
The possibility of renationalizing Alitalia had been ruled out before Italy’s coalition government came to power in June.
 
Toninelli also said there should be important announcements in September or October. 
 
Lufthansa, UK LCC easyJet, Wizz Air and Cerberus Capital Management had been among those interested in all or part the airline but Reuters reported on Aug. 3 that the commissioners charged with finding a buyer for Alitalia had issued a report stating that none of the offers submitted was appropriate.
 
Helen Massy-Beresford, helen.massy-beresford@aviationweek.co.uk


#2 raverbashing

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Posted 11 de August de 2018 - 03:22

Aham vai dar certo sim, pode confiar :anta:

 

Piada


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#3 leelatim

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Posted 11 de August de 2018 - 08:42

Eles não tem jeito mesmo, de novo vão estatizar a falida Alitalia, porque não vendem logo para a LH e Easyjet, fariam um trabalho muito melhor e sem onerar o contribuinte

#4 Noraldino

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Posted 11 de August de 2018 - 11:05

Eles não tem jeito mesmo, de novo vão estatizar a falida Alitalia, porque não vendem logo para a LH e Easyjet, fariam um trabalho muito melhor e sem onerar o contribuinte

Itália é país latino, o viés estatista infelizmente é muito forte.
A Varig só não foi salva porque teve a infelicidade de chegar ao colapso num momento em que o governo de plantão tinha o claro o objetivo de liquidá-la.
Não fosse isso, estaria voando até hoje, sob os domínios da FRB e com dinheiro do BNDES.


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#5 leelatim

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Posted 11 de August de 2018 - 13:01

Itália é país latino, o viés estatista infelizmente é muito forte.
A Varig só não foi salva porque teve a infelicidade de chegar ao colapso num momento em que o governo de plantão tinha o claro o objetivo de liquidá-la.
Não fosse isso, estaria voando até hoje, sob os domínios da FRB e com dinheiro do BNDES.


Mas a Varig foi uma empresa privada, diferente da Alitalia que foi estatal, virou semi estatal e agora vai novamente para mãos do governo por razões políticas, vide AArgentinas.....o caso não se compara a corrupta fundação no controle da falida pioneira

#6 PT-KTR

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Posted 11 de August de 2018 - 14:47

"Uzeie uma estatau para sauvar estatais, pode cunfiar!"

 

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#7 A345_Leadership

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Posted 11 de August de 2018 - 19:08

Eles não tem jeito mesmo, de novo vão estatizar a falida Alitalia, porque não vendem logo para a LH e Easyjet, fariam um trabalho muito melhor e sem onerar o contribuinte

Porque a AZA é moeda política, principalmente no sistema político italiano. 



#8 leelatim

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Posted 12 de August de 2018 - 07:23

Porque a AZA é moeda política, principalmente no sistema político italiano.


A proposta da LH contemplava a manutenção da marca, dos voos internacionais e dos principais destinos na Itália, seria uma New Alitalia....mas não agradou os 2 mil trabalhadores que seriam desligados....enfim, daqui 5 anos ela estará falida novamente e procurarão novos investidores

#9 leelatim

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Posted 12 de August de 2018 - 12:11

A Never Ending Story in the Eternal City: The Fight to Keep Alitalia in Italian Hands
August 11, 2018 Andy Nelson Top Story

An Alitalia A330 at MIA (Photo: AirlineGeeks | William Derrickson)
The plight of Alitalia, Italy’s flag-carrier, would not be breaking news to anyone with even a mild interest in aviation. It’s an airline that has, in the kindest words possible, had a dizzyingly awful financial history. Now, the Italian government is seeking to finally solve the conundrum of how to rescue a company that has reported a profit once since its foundation in 1946, a mere 72 years ago.



It’s 15 months since Rome-based Alitalia filed for bankruptcy. At the time, the government decreed that nationalizing the airline was not an option, and instead sought to cut their losses and sell. Speculation was rife that buyers would be lining up to pick the bones of a carrier that flies to nearly 100 destinations and boasts a fleet of 98 aircraft.

Germany’s Lufthansa, the U.K.’s EasyJet, Ireland’s Ryanair, and Hungary’s Wizz Air were all linked with full or part-purchase at one time or another, but so far nothing substantial has materialized, with local media reporting that no offer was regarded as satisfactory. This was perhaps related to the fact that Air Berlin and Monarch Airlines ceased operations around the same time, causing substantial uncertainty in the European aviation industry.



The situation was not helped by the fact that Italy’s last general election, in March this year, resulted in a hung parliament; the political fallout from this has meant that the Alitalia question has yet to be conclusively answered.

The country’s new transport minister, Danilo Toninelli, said in July that he wanted 51 percent of the airline to remain in Italian hands. Presently, that 51 percent is held by Compagnia Aerea Italiana (Italian Air Partnership), with Etihad Airlines owning the remaining 49 percent.

According to local media, it appears the government is now considering the possibility of a state-owned consortium involving railway company Ferrovie dello Stato and public investment bank Cassa Depositi e Prestiti. However, no agreement seems close, especially when considering deputy prime-minister Luigi Di Maio’s comments this week.



He remarked that “old-style nationalisation is not feasible with the deadlines that exist”, and added that enough taxpayer’s money has been spent on Alitalia already, stating simply, “No taxpayers money. No nationalisation.”

So, the saga continues. Alitalia continues to fly around the world and continues to do so while hemorrhaging money, with just under €500 million lost in 2017. The answer to such a complex equation, involving an airline that has had very little stable management in its entire history, might well be impossible to calculate.



As for the next installment of the Alitalian job, Mr. Toninelli announced that he expects there to be “important announcements in September or October.” An end is not in sight. But, to paraphrase William Shakespeare’s Julius Caesar: “Airlines die many times before their deaths.” Maybe Alitalia will yet live to fly another day.

Fonte: airlinegeeks.com

#10 A345_Leadership

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Posted 12 de August de 2018 - 20:19

A proposta da LH contemplava a manutenção da marca, dos voos internacionais e dos principais destinos na Itália, seria uma New Alitalia....mas não agradou os 2 mil trabalhadores que seriam desligados....enfim, daqui 5 anos ela estará falida novamente e procurarão novos investidores

Só que não beneficiaria os políticos italianos. Não duvido que a AZA tenha muitos contratos suspeitos, voando para lugares para agradar certos grupos.

 

Esta brincadeira está indo para casa de U$$ 10 bilhões. E o Estado italiano não está bem economicamente para tais luxos...



#11 leelatim

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Posted 12 de August de 2018 - 23:58

Só que não beneficiaria os políticos italianos. Não duvido que a AZA tenha muitos contratos suspeitos, voando para lugares para agradar certos grupos.
 
Esta brincadeira está indo para casa de U$$ 10 bilhões. E o Estado italiano não está bem economicamente para tais luxos...


Não está bem e muito menos pode subsidiar a cia aérea, dado normas da união européia, estão a burlar as regras, via estatização da empresa

#12 Caravelle

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Posted 13 de August de 2018 - 14:41

Não querem largar o osso, os benefícios de estatal... Coisa de latino!

 

A VARIG foi para o buraco com muitos caciques e poucos índios...

 

Assim, vai infelizmente falir e prejudicar o país.

 

E criticam a austeridade germânica.



#13 Oliveira_BH

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Posted 13 de August de 2018 - 19:19

Estão nessa confusão há UM ANO (EU tive receio de ter problemas em uma viagem que fiz no ano passado!)!

 

Se a situação está tão ruim, de onde está vindo o dinheiro que mantém a empresa voando e dando prejuízo!?

 

Que treta!



#14 A345_Leadership

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Posted Yesterday, 00:05

Se a situação está tão ruim, de onde está vindo o dinheiro que mantém a empresa voando e dando prejuízo!?

Do contribuinte italiano, através de sucessivos aportes.

 

Alitalia já não é líder mais no mercado internacional, perdeu o doméstico para Ryanair e um dos governos mais ricos (Lombardia), prefere atrair empresas estrangeiras (Emirates e Qatar/AIr Italy) do que apoiar a empresa de bandeira.

 

Neste ritmo, vai virar coadjuvante no cenário italiano. Já é no contexto europeu.



#15 leelatim

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Posted Yesterday, 19:36

Do contribuinte italiano, através de sucessivos aportes.
 
Alitalia já não é líder mais no mercado internacional, perdeu o doméstico para Ryanair e um dos governos mais ricos (Lombardia), prefere atrair empresas estrangeiras (Emirates e Qatar/AIr Italy) do que apoiar a empresa de bandeira.
 
Neste ritmo, vai virar coadjuvante no cenário italiano. Já é no contexto europeu.


Sem contar, a Airitaly, da Qatar, está vindo com B737max e B787 para concorrer





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