Jump to content


Photo

Primeiro A220-100 da DELTA

A220 DELTA DL Airbus

  • You cannot start a new topic
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 José Geraldo

José Geraldo
  • Usuários
  • 1,202 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Manaus - Amazonas
  • Data de Nascimento:13/04/1989

Posted 14 de September de 2018 - 12:17

Bom dia, prezados.

 

Segue a foto do primeiro A220 da DELTA.

 

 

43954685634_f08c8159d7_k-800x533.jpg

Delta-Air-Lines-Airbus-A220-100-Paint-Sh

 

Fonte:https://www.airbus.c...angar-in-m.html


  • Fabrício163, Pedro de Souza and fel486 like this

#2 Fabrício163

Fabrício163
  • Usuários
  • 1,309 posts
  • Gender:Male
  • Location:SP
  • Cidade/UF/País:Dourados/Campo Grande-MS
  • Data de Nascimento:17/02/1994

Posted 14 de September de 2018 - 12:48

Muito bonito! Com os winglets ficará melhor ainda.



#3 FCRO

FCRO
  • Usuários
  • 639 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:jacarei/sp/brasil
  • Data de Nascimento:11/06/1987

Posted 14 de September de 2018 - 13:00

Nessa 2a foto devido ao ângulo p, ficou tudo muito desproporcional
  • PR-DDB likes this

#4 TheJoker

TheJoker
  • Usuários
  • 5,766 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Rio de Janeiro
  • Data de Nascimento:06/01/1986

Posted 14 de September de 2018 - 13:09



#5 Fabrício163

Fabrício163
  • Usuários
  • 1,309 posts
  • Gender:Male
  • Location:SP
  • Cidade/UF/País:Dourados/Campo Grande-MS
  • Data de Nascimento:17/02/1994

Posted 14 de September de 2018 - 19:49

Nessa 2a foto devido ao ângulo p, ficou tudo muito desproporcional


O motor é grande assim mesmo. Se não me engano, tem o mesmo raio dos Pratt & Witney dos 320neo.

Eu acho massa essa "desproporção".
  • Hirondelle likes this

#6 Hirondelle

Hirondelle
  • Usuários
  • 205 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:João Pessoa/PB/Brasil
  • Data de Nascimento:10/09/1982

Posted 14 de September de 2018 - 21:12

O motor é grande assim mesmo. Se não me engano, tem o mesmo raio dos Pratt & Witney dos 320neo.

Eu acho massa essa "desproporção".

 

Também achei lindo esse motor gigante. 



#7 PR-FHI

PR-FHI
  • Usuários
  • 5,309 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sao Jose do Rio Preto
  • Cidade/UF/País:Brasil
  • Data de Nascimento:12/04/1994

Posted 17 de September de 2018 - 09:17

5195529.jpg?v=v47cfa9fa50a



#8 Hoepers

Hoepers
  • Usuários
  • 1,557 posts
  • Gender:Male
  • Location:Boston
  • Cidade/UF/País:United States
  • Data de Nascimento:10/11/1989

Posted 23 de September de 2018 - 12:52

Deveriam pintar as janelas do cockpit pra ficar igual aos A350 e Neos. Ia dar mais identidade de Airbus.
  • Landing likes this

#9 raverbashing

raverbashing
  • Usuários
  • 2,699 posts
  • Gender:Male
  • Location:SBCT - KOTOL
  • Cidade/UF/País:Curitiba PR
  • Data de Nascimento:01/05/1981

Posted 23 de September de 2018 - 15:54

Taí uma pintura que "não ornou". O verde de dentro do motor não combinou tanto com o azul de fora

Essa pintura não combina com aviões mais curtos pelo jeito :/

#10 José Geraldo

José Geraldo
  • Usuários
  • 1,202 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Manaus - Amazonas
  • Data de Nascimento:13/04/1989

Posted 08 de October de 2018 - 10:22

e ele voou.

 

Dia 06/10 em Mirabel.

 

A220-100-DELTA-AIR-LINES-TAKE-OFF.jpg

 

A220-100-DELTA-AIR-LINES-TAKE-OFF-02.jpg

 

 

 

Se quiserem saber mais detalhes: http://www.cavok.com...elta-air-lines/


  • SimpleMan likes this

#11 TheJoker

TheJoker
  • Usuários
  • 5,766 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Rio de Janeiro
  • Data de Nascimento:06/01/1986

Posted 12 de October de 2018 - 12:56

Delta to debut A220 at New York LaGuardia

 

12 OCTOBER, 2018

 

Delta Air Lines will introduce the first Airbus A220 in North America at New York LaGuardia airport, making good on promises that the aircraft would initially fly from the Big Apple.

The Atlanta-based carrier says it will introduce the A220-100 on flights from LaGuardia to Boston and Dallas/Fort Worth (DFW) on 31 January 2019. The aircraft will be configured with 109 seats, comprising 12 in first class, 15 in extra-legroom economy and 82 in economy.

Delta will expand its A220 network to include the route from Detroit to DFWin March; LaGuardia to Houston Intercontinental in April; Salt Lake City to DFW in May; Minneapolis/St Paul to DFW in June; Detroit, Minneapolis/St Paul and Salt Lake City to Houston in July; and New York JFK to DFW in August.

Executives at Delta have previously said that the carrier would use the aircraft on longer business routes operated with regional aircraft, like from the coasts to Texas.

"Where we're purposely putting [the A220s] is to improve our product on our longest-haul [Embraer] 175 or [Bombardier] CRJ900s into thinner business markets," said Joe Esposito, senior vice-president of network planning at Delta, in August.

For example, Delta flies primarily 70- and 76-seat E170s and E175s between LaGuardia and DFW, FlightGlobal schedules data shows. These will likely be replaced by A220s when the new schedule is loaded on 13 October.

The airline plans to use the A220s to replace smaller jets in its regional fleet, placing the aircraft on routes operated with 76-seat regional jets and using those aircraft to remove inefficient 50-seaters.

Delta will take delivery of the first of 75 on-order A220-100s this quarter, executives said during an investor call on 11 October.

The first aircraft (MSN 50020) made its maiden flight from Montreal's Mirabel airport on 6 October.

Aside from DeltaAir Canada and JetBlue Airways are the only firm A220 customers in North America. The Canadian flag carrier expects its first of the aircraft in 2019; JetBlue, in 2020.

 

 

https://www.flightglobal.com/news/articles/delta-to-debut-a220-at-new-york-laguardia-452637/







Also tagged with one or more of these keywords: A220, DELTA, DL, Airbus