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LATAM continues to retreat from A350-1000

LATAM A350 A350-1000 LA JJ TAM LTM

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3 replies to this topic

#1 A345_Leadership

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Posted 10 de January de 2019 - 13:01

10 JANUARY, 2019 SOURCE: FLIGHT DASHBOARD BY: DAVID KAMINSKI-MORROW LONDON
 
Latin American operator LATAM Airlines Group has converted another four A350-1000s to the -900, continuing its migration away from the larger A350 variant.
 
LATAM had originally ordered 27 A350-900s and its Brazilian division TAM received its first in 2015.
 
Around the time of this initial delivery, the company opted to convert part of the order to the A350-1000.
 
LATAM continued scaling up batches of A350-900s until it had 14 of the -1000 on order.
 
But towards the end of 2017 it began to reverse this strategy, cutting the complement of -1000s by converting them back to -900s.
 
Airbus’s latest backlog revision shows that LATAM has switched another four -1000s, reducing the number on order to eight.
 
While this would have given the company 19 A350-900s on direct order, the backlog also shows that LATAM has transferred a pair of -900s to leasing firm BOC Aviation, leaving it with 17.
 
LATAM had received 11 A350-900s by the end of 2018.
 
Its conversion trims total customer orders for the A350-1000 to 170, of which 14 – including the first of the variant to be handed over – were delivered last year.
 


#2 SQ-GRU

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Posted 10 de January de 2019 - 13:08

Isso deve ter relação com a maior utilização do B77W do que imaginado anteriormente. 

 

 

Com a renovação dos interiores, devem estar com planos de manterem o T7 na frota por um bom tempo. Agora levanto a bola: será que a LA vai encomendar um B77X ou vai de A35K para eventualmente entrar no lugar do B77W?

 

 

Rotas como LHR e MIA são muito densas para serem feitas de A359.



#3 A345_Leadership

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Posted 10 de January de 2019 - 13:10

Com a renovação dos interiores, devem estar com planos de manterem o T7 na frota por um bom tempo. Agora levanto a bola: será que a LA vai encomendar um B77X ou vai de A35K para eventualmente entrar no lugar do B77W?

 

Rotas como LHR e MIA são muito densas para serem feitas de A359.

Acho que não, manter uma subfrota pequena para determinados mercados não é o feitio dos Cuetos.

 

O que vão fazer é aumentar frequências, lançar novas bases. 



#4 thgsr08

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Posted 15 de January de 2019 - 19:48

Acho que nem pra eles ainda é claro o que farão com tantos A359/35k, 767s e 77Ws. Quando os pedidos foram feitos o mercado era muito mais aquecido que hoje...







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