Jump to content


Photo

British Airways to use Air Belgium for Toronto service


  • You cannot start a new topic
  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 TheJoker

TheJoker
  • Usuários
  • 7,885 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Rio de Janeiro
  • Data de Nascimento:06/01/1986

Posted 15 de March de 2019 - 07:56

15 Mar 2019
by Mark Caswell
 

British Airways is to subcontract one of its two daily Heathrow-Toronto services to Air Belgium this summer.

The move is to allow for continuing precautionary inspections to be carried out on the Rolls-Royce Trent 1000 engines on some of BA’s Boeing 787-9 aircraft.

Air Belgium’s A340 aircraft will operate flights BA93 from Heathrow and BA92 from Toronto, between June 9 and August 17.

As previously reported, the carrier is also set to operate BA’s flights between Heathrow and New York Newark from April to June 8.

The Air Belgium A340 in question offers a two-class economy and business class layout, as opposed to BA’s four class configuration on the B787-9, and British Airways has published more information on options for those customers affected by this.

Note that Air Belgium also operates an A340 in a three-class economy, premium economy and business class configuration, but the aircraft being used here is the two-class version.

The carrier’s fully-flat business class seat is configured 2-2-2, while economy is 2-4-2. More information on the seating products can be seen here.

The airline launched last year, offering long-haul flights to Hong Kong, but these were shelved for the winter season, and the carrier this week said it would not be resuming the service for summer 2019. Instead plans are to focus on new routes to mainland China and the Americas.

 
 
 
 
As contradições da aviação moderna, o 787 que veio pra acabar com os quadrirreatores beberrões dando uma sobrevida aos mesmos.  :lol:

 


  • boulosandre, Geoshina, raverbashing and 2 others like this

#2 Geoshina

Geoshina
  • Usuários
  • 960 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:SJP
  • Data de Nascimento:01/02/1984

Posted 15 de March de 2019 - 16:33

E um excelente quadrirreator. Ex-Finnair. 

 

Essa semana tive a troca de um equipamento da TAP. Do A339 para o A343. Foi entrar no túnel do tempo de volta aos anos 90. 



#3 TheJoker

TheJoker
  • Usuários
  • 7,885 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Rio de Janeiro
  • Data de Nascimento:06/01/1986

Posted 15 de March de 2019 - 22:25

A BA já vem usando os 343 em um dos voos de JFK, e DXB. LO também está alugando um  pra WAW-JFK.

 

https://www.business...n-to-hong-kong/

 

 

 

Os 4 343 têm entre 11-12 anos. 18J 21W 264Y = 303

 

airplane-a343-iso-premium.jpg

 

https://www.airbelgium.com/en/classes



#4 GLK

GLK
  • Moderador
  • 5,541 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Brasil
  • Data de Nascimento:29/09/1959

Posted 15 de March de 2019 - 22:45

E um excelente quadrirreator. Ex-Finnair. 
 
Essa semana tive a troca de um equipamento da TAP. Do A339 para o A343. Foi entrar no túnel do tempo de volta aos anos 90. 


Para os pax não tem nada de anos 90 nos A340 da TAP. Todos foram retrofitados até que recentemente.

#5 Geoshina

Geoshina
  • Usuários
  • 960 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:SJP
  • Data de Nascimento:01/02/1984

Posted 16 de March de 2019 - 00:09

Para os pax não tem nada de anos 90 nos A340 da TAP. Todos foram retrofitados até que recentemente.

 

GLK, só trocaram os estofados, que sim, estão novos.

Mas o assento nem é angled ou lie flat. E é uma ida aos anos 90 sim. A tela é um pouco mais nova.  

 

Para o passageiro tem tudo sim de anos 90. Principalmente se comparar com os nos 339 ou os 332/3 retrofitados. 

 

Fotos: 

 

GOPR4681.jpg?w=1280

 

GOPR4708.jpg?w=1280

GOPR4710.jpg?w=1280

 

Fonte: http://passageirodep...lo-para-lisboa/


Edited by Geoshina, 16 de March de 2019 - 00:09 .


#6 TheJoker

TheJoker
  • Usuários
  • 7,885 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Rio de Janeiro
  • Data de Nascimento:06/01/1986

Posted 16 de March de 2019 - 10:42

Os 343 da TP foram retrofitados só na Y em 2011/12, antes nem IFE tinha.

 

52837_1288971175.jpg

 

TOC em 2010.

 


Edited by TheJoker, 16 de March de 2019 - 10:43 .


#7 TheJoker

TheJoker
  • Usuários
  • 7,885 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Rio de Janeiro
  • Data de Nascimento:06/01/1986

Posted 16 de March de 2019 - 10:59

Já os 330/343 da Finnair (AY) foram retrofitados em 2014 somente na J. Antes também eram 2-2-2.

 

3389470185_61e1c0ef14_o.jpg

 

4651871980_dab190b390.jpg

 

Depois

Finnair-Business-Class-A340-3-1.jpg

 

BkdinMUIIAEPNrQ.jpg

 

E a Air Belgium (KF) só trocou as capas.


  • Geoshina likes this

#8 A345_Leadership

A345_Leadership
  • Moderador
  • 19,860 posts
  • Gender:Male
  • Cidade/UF/País:Skunk Works
  • Data de Nascimento:14/05/1986

Posted 16 de March de 2019 - 22:25

E a Air Belgium ganha uma grana bem-vinda para sua situação.