Jump to content

Diniz Júnior

Usuários
  • Content Count

    1,393
  • Joined

  • Last visited

About Diniz Júnior

  • Birthday June 5

Previous Fields

  • Cidade/UF/País
    Brasil
  • Data de Nascimento
    05/06/0000

Profile Information

  • Gender
    Male

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=33401
  1. Um hard landing / bounced landing pode causar o colapso do trem (vide FedEx 80, guardadas as devidas proporções) e aí a coisa complica... O fr24 diz que decolou às 15:03 UTC, acionou 7600 às 15:11 e 7700 às 15:25.
  2. Accident: Miami B738 at Jacksonville on May 3rd 2019, runway overrun on landing, aircraft ends up in river By Simon Hradecky, created Saturday, May 4th 2019 05:41Z, last updated Saturday, May 4th 2019 13:35Z A Miami Air International Boeing 737-800, registration N732MA performing flight GL-293 from Guantanamo Bay Naval Air Station (Cuba) to Jacksonville Naval Air Station,FL (USA) with 136 passengers and 7 crew, landed on Jacksonville NAS's runway 10 at 21:42L (01:42Z May 4th) but overran the end of the runway and came to a stop in the shallow waters of St. John's River about 380 meters/1250 feet past the end of the runway and was partially submerged. All occupants were able to evacuate the aircraft, 21 occupants were taken to hospitals with non-critical injuries. Jacksonville's Sheriff Office reported Marine Units were called in to assist rescue. All persons on board are alive and accounted for. There were minor injuries, a number of people were transported to a hospital. The office later added 21 people were taken to hospitals with non-critical injuries. The airport reported the aircraft crashed into the river past the end of the runway, about 100 feet off the paved surface. Jacksonville's Mayor reported the aircraft landed during a rainstorm with low visibility, which may be a factor into the accident. The NTSB have opened an investigation and dispatched an investigation team on site. Jacksonville Naval Air Station features a runway 10/28 of 9003 feet/2740 meters length. Metars: KNIP 040145Z 29008G16KT 3SM +TSRA BR SCT008 BKN015CB OVC032 24/22 A2999 RMK AO2 TSB04 FRQ LTGIC OHD TS OHD MOV E T1 SET P0063 T02440222 $= KNIP 040122Z 35004KT 5SM +TSRA BR SCT008 BKN018CB OVC030 24/22 A2998 RMK AO2 TSB04 FRQ LTGIC OHD TS OHD MOV E T1 SET P0010 T02440222 $= http://avherald.com/h?article=4c780245&opt=0
  3. É aquilo, "one pilot's poison is another pilot's treasure." Voltando à Oceanair, 5 voos no momento: 6008 CGH - SDU A318 PR-ONC 6045 SSA - GRU A320 PR-OBB 6046 GRU - SSA A320 PR-OCQ 6062 CGH - BSB A319 PR-AVB 6308 BSB - NAT A319 PR-AVD
  4. Voei no FOR - JDO (faço / fazia o trecho pelo menos uma vez por mês). Levando em consideração as mudanças de dezembro pra cá, fica difícil dizer com exatidão o que está de fato inop. No penúltimo voo, por exemplo, todas as opções do IFE estavam no menu mas várias já não funcionavam. Ontem no ONX apenas as 4 citadas estavam no menu (e funcionavam). IFE desligado não vi em nenhum voo. Após a suspensão do serviço de bordo no trecho, por exemplo, em alguns voos serviram sucos (por isso meu comentário comparativo sobre a água no post anterior). Há pouco recebi um email informando sobre alterações no meu voo da volta previsto para o dia 23. No site consta que o voo (6378) do dia 22 está cancelado tanto no GRU - JDO quanto no JDO - FOR assim como o 6379 mas não informa a situação para os dias seguintes (eles não devem saber nem o que acontecerá daqui pra mais tarde). No meu caso estou apenas gastando os pontos do programa Amigo então a dor de cabeça é menor... Aproveitando... Tem um boato de que a partir de segunda os voos serão apenas de / para CGH. Alguém sabe da veracidade? Boa páscoa à todos!
  5. Voei no ONX hoje no 6377. Apenas 4 opções no IFE. Band News, Band Sports, Café com Jornal e Ar. Wifi inop. Nem água no trecho voado. Funcionária do checkin se desculpando pela demora e instabilidade do sistema, tentando agradar e muito atenciosa. Comissários idem (trip em geral). Por esses eu lamento e fica a minha torcida para que novas (e melhores) oportunidades surjam o quanto antes. Ps: Apenas relatando a situação hoje, no trecho voado. Dada a situação da coisa, era tudo esperado.
  6. É... Atenção! A Fraport Brasil – Fortaleza informa que a partir desta quinta-feira (11/04), a companhia aérea Avianca Brasil somente será autorizada a operar no Fortaleza Airport caso faça o repasse das tarifas dos voos com antecedência. Sendo assim, recomenda-se aos passageiros verificarem junto à Avianca Brasil a situação de seu voo antes de se dirigirem ao Terminal de Passageiros. Conforme é de conhecimento público, a referida companhia aérea, que encontra-se em processo de recuperação judicial, vem enfrentando graves problemas financeiros, cancelamentos e atrasos por todo o Brasil. Somente com o Fortaleza Airport sua dívida já chega aos R$ 9 milhões e a média de receita diária que vem deixando de ser repassada à Fraport é de aproximadamente R$ 50 mil reais. Esclarecemos que a Avianca já foi notificada e a decisão também já foi comunicada à ANAC – Agência Nacional da Aviação Civil.
  7. Parece que há um problema de interpretação de ferramentas do site fr24, da tua parte. Quer ver A FROTA da AVB? Simples. Adicione o filtro ONE nas opções. Caso ainda assim não consiga visualizar A FROTA, sugiro entrar em contato através do support@fr24.com Até porque este tópico é para assuntos referentes à recuperação judicial da mesma (vide título). O fr24 é extremamente atencioso e rápido na resposta (só aconselho ser menos irônica / sarcástica com eles). Entendeu ou quer um desenho? Bjocas.
  8. "NTSB has recovered the cockpit voice recorder from the cargo jet that crashed in Trinity Bay in Anahuac, TX. CVR being transported to NTSB labs in DC and will be evaluated when it arrives." https://twitter.com/NTSB_Newsroom/status/1101575071699750912
  9. Belas chapas, Zé! Bom te ver por aqui...
  10. https://www.bbc.com/news/uk-wales-46992612 "Capt Barker said the depth of the sea where the plane had last contact was about 100m and it would remain a missing persons case for the police. "Despite best efforts of air and search assets from the Channel Islands, UK and France... we have been unable to find any trace of the aircraft, the pilot or the passenger," he added."
  11. Acredito que ele esteja se referindo aos tripulantes no caso de possíveis demissões...
  12. Controlled Flight Into Terrain. https://www.skybrary.aero/index.php/Controlled_Flight_Into_Terrain_(CFIT)
  13. Accident: Flybondi B738 at Iguazu on Jul 15th 2018, tail strike By Simon Hradecky, created Monday, Jul 16th 2018 14:21Z, last updated Wednesday, Jul 18th 2018 17:13Z A Flybondi Boeing 737-800, registration LV-HQY performing flight FO-5450 from Mendoza,MD to Iguazu,MI (Argentina), landed on Iguazu's Catarates Airport's runway 31 at about 23:28L (Jul 16th 02:28Z). The aircraft was due to depart as flight FO-5433 to Cordoba,CD (Argentina), the flight was cancelled however. According to Mode-S data the aircraft did not become airborne for that flight. Argentina's JIAAC reported LV-HQY suffered an incident at 03:30Z (Jul 16th), there were no injuries, the damage to the aircraft is being assessed. The JIAAC have opened an investigation into the occurence. It thus remained unclear whether the tail strike happened during landing on flight FO-5450 or on departure for flight FO-5433 which possibly could have prompted a rejected takeoff (which would have remained invisible to the Mode-S receiver in use). Aviation sources in Argentina are considering a mass and balance problem (which tend to lean towards the takeoff scenario as does the time stamp given by the JIAAC) and report structural damage. The airline reported a technical flaw in the takeoff process for flight FO-5433 to Cordoba forced the aircraft to return to the apron, the flight was cancelled. On Jul 18th 2018 Argentina's JIAAC released additional information stating that during the start of the takeoff phase the aircraft experienced a pitch up causing the rear lower area of the fuselage to contact the runway surface. The aircraft sustained substantial damage. The occurrence was rated an accident and is being investigated. http://avherald.com/h?article=4bb39191&opt=0
  14. Acredito que 8 ex RSL estejam na FAB e 1 com a Polícia Federal (PR-DPF).
×
×
  • Create New...