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Dreamliner

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About Dreamliner

  • Birthday 10/06/1976

Previous Fields

  • Cidade/UF/País
    Sao Paulo
  • Data de Nascimento
    20/01/1975

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Brasil

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  1. E a fila de espera? Produção do A20N já está sobrecarregada com a carteira de clientes. Imagina se adiciona os desistentes do MAX.
  2. A Boeing está pagando o preço da estratégia que assumiu de manter o B737 ativo, com diversos "upgrades" que estavam chegando no limite estrutural do projeto. Como o A320Neo comercializando muito bem, ficou entre a cruz e a espada. Ou se cria um novo modelo, que com novos treinamentos, peças, comunalidade etc, tornariam o B737 um produto não competitivo ou fazer um novo "patch" e levar seu projeto da década de 60 ao limite. Optaram pelo mais provável. Porém, ninguém contava com a horrível gestão do projeto em relação à limitação do produto.
  3. Fonte: http://avherald.com/h?article=4c949bc6&opt=0
  4. Updates do CENIPA: 24 de Maio de 2019 FOI ENCONTRADA EVIDÊNCIAS DE CURTO-CIRCUITO NO CONECTOR D7232, QUE TRANSPORTAVA A ENERGIA PMG DO BACKUP GENERATOR DO LADO DIREITO PARA O BACKUP CONVERTER. O BACKUP CONVERTER RESPONDEU AO CURTO-CIRCUITO ABRINDO OS QUATRO CONECTORES QUE ALIMENTAVAM OS DOIS TRANSFER BUSSES (DOIS TRANSFER BUS BREAKERS E DOIS CONVERTER CIRCUIT BREAKERS). http://www.potter.net.br/show_fnco/201812201755581 Update 24 de Maio de 2019:
  5. Exato, senão ninguém colocaria dinheiro a fundo perdido sem ter prioridade na restituição.
  6. Reportagem forte da Al Jazeera Investigations sobre a Boeing e vários problemas com o lançamento do 787. A Boeing focando no comercial para tocar os projetos, o mesmo que aconteceu no MAX. https://www.youtube.com/watch?v=rvkEpstd9os
  7. Diferentes. O AF dos Airbus gerenciam thrust dos motores. O MCAS gerencia a config dos estabilizadores em situação de risco de stall.
  8. Isso é briga de cachorro grande. Duvido que a Azul não se armou para o caso de uma contra ofensiva das congêneres.
  9. O AVH publicou hoje um video de uma simulação de reversão manual de um trim nose down para situação de normalidade no B738. É um procedimento difícil, fisicamente inclusive. Na simulação, o PIC demorou 30 segundos e o co-piloto não conseguiu. 30 segundos trimado nose down em baixa altitude é uma eternidade. Agora imagina fazer ao vivo, no ar, em baixa altitude, MCAS aplicando nose down, com warnings pra tudo que é lado, stick shaker ativado. Deve ser horrível mesmo. Video of manual trimming from full nose down to normal trim setting (Video: AVH): https://www.youtube.com/watch?v=hPi-_blIT50 On Apr 4th 2019 The Aviation Herald received a video to demonstrate, how long it takes to trim from full nose down (trim position 0 units) to a normal trim setting (around about 5 units) via manual trim: the captain needed about 30 seconds to get the trim back into normal range and reported being tired afterwards, the first officer tried and failed needing one minute for one unit and then being exhausted. The source added: "This video was taken on a parked B738 which is the same physical centre console system as the B38M. The importance was to demonstrate how acutely aware crews must be of their Stab Trim position. In the case of ET302, with the trim passing 2.8 Units towards 0 due to suspected MCAS faults, with aerodynamic loads by increased relative wind, it is even more demanding, time and energy consuming and thus dangerous to recognise a mis-trim too late. In case of low level flight or severe CFIT (controlled flight into terrain) risk, the outcome is predictable." Fonte: http://avherald.com/h?article=4c534c4a/0023&opt=0
  10. Idem LionAir. Falha inexplicável no AoA esquerdo pós decolagem, ativação de stick shaker, MCAS atuando com base em dados equivocados e perda de controle em vôo. Entre outros, duas perguntas: 1) O que raios está acontecendo nos sensores de AoA antes tão confiáveis? 2) Segundo FDR, trip aplicou o checklist pra runway stab. Por que a perda de controle?
  11. Relatório preliminar: http://www.ecaa.gov.et/documents/20435/0/Preliminary+Report+B737-800MAX+%2C%28ET-AVJ%29.pdf/4c65422d-5e4f-4689-9c58-d7af1ee17f3e (...) 2 INITIAL FINDINGS On the basis of the initial information gathered during the course of the investigation, the following facts have been determined:  The Aircraft possessed a valid certificate of airworthiness;  The crew obtained the license and qualifications to conduct the flight;  The takeoff roll appeared normal, including normal values of left and right angle-of-attack (AOA).  Shortly after liftoff, the value of the left angle of attack sensor deviated from the right one and reached 74.5 degrees while the right angle of attack sensor value was 15.3 degrees; then after; the stick shaker activated and remained active until near the end of the flight.  After autopilot engagement, there were small amplitude roll oscillations accompanied by lateral acceleration, rudder oscillations and slight heading changes; these oscillations also continued after the autopilot disengaged.  After the autopilot disengaged, the DFDR recorded an automatic aircraft nose down (AND) trim command four times without pilot’s input. As a result, three motions of the stabilizer trim were recorded. The FDR data also indicated that the crew utilized the electric manual trim to counter the automatic AND input.  The crew performed runaway stabilizer checklist and put the stab trim cutout switch to cutout position and confirmed that the manual trim operation was not working. (...)
  12. Do Avherald de hoje: On Apr 4th 2019 at 09:00z Ethiopia's Civil Aviation Authority (ECAA) released a brief note on their Facebook account (but not on their website): Preliminary findings on ET 302 crash: 1. Aircraft’s airworthiness was certified; 2. The crew were capable of flying& followed Boeing’s procedures; 3. Take off appeared normal; 4. Crew followed all procedures, but was unable to control the aircraft. The release of the actual preliminary report by Ethiopia's Ministry of Transport is expected during Apr 4th or Apr 5th 2019. Até amanhã sai o relatório preliminar na íntegra.
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