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FCRO

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  1. Já existe um ORY-RUN pela frenchBee, que é o braço low cost da Air Caraibes Atualmente elas não concorrem em nenhuma rota, então acho que não deve sair ORY-RUN pela TX
  2. Aproveitando o gancho das rosquinhas da LATAM Porque ela decidiu mudar o mercado latam da forma que estava? Segundo speech dos comissarios, essas rosquinhas vão ficar até a reestruturação do mercado latam
  3. United Airlines Holdings Inc. is nearing an order for its first long-range Airbus SE A321neo jets, people familiar with the matter said, dealing a new setback to rival Boeing Co. as the U.S. planemaker struggles through the grounding of its 737 Max. The Airbus sale is for 50 of the European company’s A321XLR jets, with deliveries to begin in 2024, said the people, who asked not to be named because the talks are private. Valued at $7.1 billion before customary discounts, United’s order would expand the U.S. foothold of a single-aisle variant capable of handling North Atlantic routes. With the deal, expected to be announced as soon as Tuesday, Airbus lines up another major U.S. customer for a model intended to replace Boeing’s out-of-production 757. The Chicago-based manufacturer has postponed deciding whether to develop a new jet of comparable size while it attempts to end the grounding of its workhorse Max, which was banned from the skies in March after two deadly crashes. United’s Airbus deal is particularly noteworthy since the Chicago-based airline is one of the largest customers of Boeing’s 737 Max 10 planes, with 100 on order. While that Max variant is designed to haul a similar number of travelers to the A321, it will lack the range to tackle nine-hour flights like the XLR. American Airlines Group Inc. and JetBlue Airways Corp. have already ordered the XLR. Airbus launched the model, its longest-range single-aisle aircraft, in June at the Paris Air Show, with first deliveries planned for 2023. The plane can fly as far as 4,700 nautical miles, or 15% more than the A321LR model. The XLR will replace some of United’s older 757-200 planes, said one of the people familiar with the talks. The airline operates 75 of Boeing’s 757 jets, including the larger 757-300 model, and United said in October that it was actively considering how to replace them. United’s board met Tuesday with an agenda that included consideration of the Airbus order. The airline has 180 of the smaller Airbus A319 and A320 models and has been scouring the used market for more A319s.
  4. País surprendente Vale muito a visita Eles estão estimulando o turismo com o E-visa e não carimbam nada no passaporte para a pessoal não ter problema em outros lugares posteriomente
  5. Lembrando que as ações da CVC despencaram há poucos dias com o resultado do último trimestre, então com certeza esse setor não deve estar indo bem
  6. Estou há tempo querendo escrever este FlightReport, e finalmente estou conseguindo Referente ao único vôo doméstico que fiz durante uma viagem ao Irã em abril deste ano, todos os meus outros deslocamentos pelo país foram feito de forma terrestre. O trajetoera da cidade de Shiraz, mais ao sul do país, até Tehran (cobrindo 692km), por ser 2 das principais cidades do país, a rota é servida por várias empresas (a wikipedia fala que 14 empresas aéreas operam a rota). Isso é algo que logo de cara chama a atenção, o país tem várias empresasa aéreas, a maioria com poucos, antigos e bem cuidados aviões Por conta do embargo econômico ao Irã, não é possível comprar passagem usando cartão de crédito internacional diretamente no site das empresas, então depende de usar sites que fazem a mediação, eu usei o seguinte site: https://apochi.com/online-booking/flight/. Porém eles não mostram todas as empresas que fazem a rota, devem possuir alguns acordos com determinadas empresas. Para o dia e horário (a noite) que eu precisava fazer o vôo: o site me mostrava apenas 2 opções: um vôo pela Iran Asseman Airlines e outro pela Mahan Air. O horário pela Mahan Air era um pouco melhor (apesar da diferença ser de menos de 1 hora e o preço praticamente igual), porém o que pesou na escolha do vôo foi o avião a ser usado, o site acima constava que o vôo pela Iran Asseman seria feito pelo fokker 100, avião que já tive oportunidades de voar mais de 1 vez muitos anos atrás pela TAM; e o vôo da Mahan seria feito pelo Avro RJ100, tinha feito um único vôo de avro, mas do modelo menor, o RJ85, então por ser um avião inédito associado ao horário melhor, acabei optando por eles; O trajeto do hostel que estava em Shiraz até o aeroporto foi feito de taxi pago pelo próprio hostel, o pessoal do Irã é EXTREMAMENTE hospitaleiro, arrisco dizer que nunca tinha visto algo similar. Chegando no aeroporto, tinham várias opções para Tehran saindo praticamente a cada 15 minutos, fiz o check in (manual) e fui para a área e embarque onde comi um hamburguer (mais americano impossível, mas eles gostam muito de pizza, hamburguer, hot dog, etc) O trajeto até o avião fio feito de ônibus, o vôo estava bem cheio O que me chamou a atenção logo de cara que entrei no avião que as poltronas eram 3x3, o vôo anterior que tinha feito no avro rj85 pela sul africana airlink, era 2x3, logo o tamnaho das poltronas era maior Tinha jornal disponível para pegar, algo cada vez mais raro nos dias de hoje O tamamnho do assento era ok , tinha um serviço de bordo bem melhor do que as empresas nacionais, Foi um servido um suco, e um box com um tipo de wrap, chocolate e biscoito A empresa tmb tem uma revista de bordo própria cuja capa da edição era Persepolis, cidade do antigo império persa que eu tinha visitado nesse mesmo dia O vôo foi bem tranquilo , menos de 1 hora, chegamos no aeroporto Tehran Mehrabad , onde são feitos apenas vôos domésticos, chegando lá inúmeros, avros, fokkers, airbus A300,A310, 747, md80s, até bateu uma nostalgia haha Espero que tenham gostado Abraços
  7. Eurowings Long Haul Operations to be Replaced by Brand New Airline Lufthansa’s long-haul low-cost flights won’t be operated by Eurowings (EW) from 2020 onwards. Instead they will be operated under a different brand name. According to WirtschaftsWoche, Lufthansa has decided to cut a large part of Eurowings' network as the budget airline continues to be loss-making. Eurowings began operating long-haul flights in 2014. Since the beginning there were problems; a third of the flights were constantly delayed. The reason for the change is the constant loss on oversea routes. According to industry experts, Eurowings never earned money on the long range sector, unlike on short-haul flights. Instead, EW lost up to two million euros per plane per year. That would mean a loss of up to 20 million a year. The idea with the cheap long-haul flights was thought differently. Traditionally, long-haul leisure destinations are growing faster in demand than for business travel destinations. At the same time, more and more customers are prepared to forego comfort for low prices. However, the less experienced management had many issues. Eurowings didn’t have many spare aircraft, which led to low reliability. The long-haul operation was outsourced to Sunexpress, a joint venture between Lufthansa and Turkish Airlines. However they did not have any experience with long-haul flights and Airbus aircraft. The new name is expected to be unveiled in 2020. We are curious as to whether the onboard product will be different, because the current product is very disappointing. For example personally, I have experienced better legroom on many of Europe's LCCs than on EW’s A330s. This is exciting news but is of course expected to be a costly venture for the Lufthansa Group. Eurowings has been struggling for a while now and the Lufthansa Group is scrambling for a solution. Could this be the one they were looking for all along? We have reached out to the Lufthansa Group to confirm the information originally published by WirtschaftsWoche.
  8. Achei uma baita cópia na cara dura da continental/united
  9. Já foi a Andes , agora pelo jeito vai a Norwegian e acho que em menos de 1 ano a flybondi tmb sucumbe
  10. Turkish airline AtlasGlobal has announced that it is ‘temporarily’ suspending all flight operations until December 21st. This is due to financial difficulties, the 2001-founded carrier states. Economic instabilities in Turkey, as well as the move to Istanbul’s new airport have contributed to that, it said in an email announcement. The airline’s website is no longer available. It has cut its staff to a minimum and plans to announce further information on December 16th. AtlasGlobal’s fleet consists of eleven leased Airbus airplanes, including three A330-200 and A320 family aircraft. That is less than half the fleet it operated two years ago. A significant amount of its planes was returned to leasing companies during 2018. A subsidiary of the airline, AtlasGlobal Ukraine, operates one single Airbus A320 for the parent. It is currently unclear what will happen with this aircraft and the subsidiary. mais uma se juntando ao grupo esse ano: adria, thomas cook, aigle azur, avianca br, germania, insel, jet airways, peruvian, wow, xl, entre outros
  11. Sim era o voo mais curto operado por a380 por sinal https://www.thenational.ae/business/emirates-and-etihad-suspend-flights-to-and-from-qatar-amid-diplomatic-dispute-1.57775
  12. Lembrando que a singapore airlines foi uma das poucas que operou o 737 original da série -100
  13. Com certeza não vão conseguir indenização volumosa processando o mero piloto da aeronave
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