Jump to content

TheJoker

Usuários
  • Content Count

    9,961
  • Joined

  • Last visited

About TheJoker

  • Birthday 01/06/1986

Previous Fields

  • Cidade/UF/País
    Rio de Janeiro
  • Data de Nascimento
    06/01/1986

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Rio de Janeiro

Recent Profile Visitors

2,114 profile views
  1. O aeroporto entra em uma nova fase. Segundo Gustavo Figueiredo, presidente da concessionária, está previsto um pacote de 700 milhões de reais de investimentos, o que deve elevar a capacidade do complexo de 50 milhões para 60 milhões de passageiros por ano até 2025 (então é quando devem concluir o pier2). O primeiro passo da ampliação são as obras do sétimo pátio de aviões, próximo ao Terminal 3. “Metade foi entregue no fim do ano passado, com capacidade para seis aeronaves internacionais.” O restante (do pátio 7) será concluído até 2023. Ainda na pista, a GRU projeta investir no procedimento chamado de Agile GRU, com a construção de mais saídas rápidas na área de pousos e decolagens, o que diminui o tempo que os aviões levam no trajeto até o pátio e agiliza a liberação da pista. Entre as mudanças mais visíveis para os passageiros estão a chegada de novas companhias aéreas, com opções mais baratas para países da América do Sul e Caribe, além de rotas para São Francisco, Austrália e Nova Zelândia, ainda em estudo. Primeiro iam fazer +/-80% do pier2, usar só um lado, e depois o pátio 7. Nesse de 2013, um sombreado no pátio 7 sugere que seria feito em etapas. Maio de 2013, apresentação na Fiesp, sugere que ampliação do T2 (+1 pier) seria a última coisa a ser feita. E o original da ADM/Consulting Vienna de 2011-12 Capacity [1] 40 MAP, [2] 51 MAP, [3] 57 MAP, [4] 60 MAP https://www.ad-m.com/airports/sao-paulo-guarulhos/?portfolioCats=97%2C110 Resta saber se vão fazer o novo pier no T2 pra atingir os 60 M, ou dar uma de migué como (não) fizeram a expansão do pier oeste/retrofit.
  2. https://www.youtube.com/watch?v=8mpD-wS85Vs
  3. Delta will serve 11 airport from Miami by July 2020. (Image by Cirium) https://thepointsguy.com/news/delta-air-lines-miami-nonstops-4-new-routes/
  4. A prioridade da LTM/DL são conexões pra MCO e TPA.
  5. Delta bolsters Miami network to support industry-leading partnership with LATAM Elizabeth Wolf Jan 17, 2020 NEW SCHEDULE WILL KICK OFF WITH SPECIAL DEALS FOR CUSTOMERS Delta Air Lines will add 13 new daily nonstop flights to Miami International Airport (MIA) from hubs and top corporate travel destinations around the U.S., including new service from Orlando, Raleigh-Durham, Salt Lake City and Tampa. With this expanded network, Delta will offer 41 daily non-stop options between 10 U.S. airports and Miami, with all flights offering Delta’s award-winning First Class and Delta Comfort+ product, in addition to the carrier’s signature operational reliability and industry-leading service. Delta’s partnerships today extend its Miami reach across the globe to 12 international nonstop destinations, with LATAM offering 10 additional international destinations from Miami. “As our new industry-leading partnership with LATAM develops, this announcement broadens our footprint in south Florida to provide our customers with better connections between the U.S. and South America,” said S.V.P. Network Planning Joe Esposito. “With this expansion, we are now well positioned to provide superior service and a convenient network for customers connecting between our airlines as well as for travelers going to and from South Florida.” In addition to providing Delta’s Miami-based customers with more options throughout the airline’s network, Delta’s new flight schedule will be timed to maximize connectivity with LATAM. The two airlines are conveniently co-located at MIA, allowing swifter connecting times for customers. The new flights will be available for sale beginning Saturday, Jan. 18, 2020, and will begin operating by summer 2020. To celebrate, Delta will offer customers fare deals on flights to Miami. Check this page as the new routes become available for sale. Additional bag fees and terms apply. “By expanding service at MIA, Delta Air Lines is helping us meet the growing travel needs of our community,” said Miami-Dade County Mayor Carlos A. Gimenez. “These new flights ensure that Miami-Dade continues to build its reputation as not only a key destination for regional travelers, but also a critical gateway to the Americas and the rest of the world for international travelers.” “We congratulate Delta Air Lines on its new additional daily flights for MIA,” said Lester Sola, Director and CEO of the Miami-Dade Aviation Department, which oversees operations at Miami International Airport. “We are incredibly proud of their growth and very excited for the opportunity to provide our passengers with greater connectivity along with enhanced flight options. We look forward to continuing our excellent relationship with Delta to offer the best customer experience to our passengers.” DELTA, LATAM ARE BUILDING NO. 1 CARRIER CONNECTING NORTH AND SOUTH AMERICA Delta’s increased service into MIA is part of the carrier’s developing partnership with LATAM, announced late last year. This strategic partnership would bring together the leading airlines in North and South America, offering significantly expanded travel options for customers with access to 435 destinations worldwide. Together, Delta and LATAM will create the most comprehensive combined carrier network throughout the Americas, carrying more passengers between North and South America than any other partnership. Customers will benefit from significantly expanded travel choices across the Americas and an industry-leading, increasingly seamless customer experience, including reciprocal loyalty program benefits. The enhanced cooperation is subject to governmental and regulatory approvals. Delta and LATAM recently announced plans to launch codeshare sales for select flights operated by certain LATAM affiliates in Colombia, Ecuador and Peru beginning in the first quarter of 2020, pending receipt of applicable government approvals. The schedule for Delta’s new MIA flights is as follows: Direction Departs Arrives Aircraft Type Service Begins Miami to Orlando 8:35 9:46 Embraer ERJ-175 5/4/2020 Noon 13:11 Embraer ERJ-175 5/4/2020 15:25 16:36 Embraer ERJ-175 5/4/2020 18:50 20:02 Embraer ERJ-175 5/4/2020 22:10 23:21 Embraer ERJ-175 5/4/2020 Orlando to Miami 6:40 7:47 Embraer ERJ-175 5/4/2020 10:20 11:28 Embraer ERJ-175 5/4/2020 13:45 14:53 Embraer ERJ-175 5/4/2020 17:10 18:18 Embraer ERJ-175 5/4/2020 20:35 21:43 Embraer ERJ-175 5/4/2020 Miami to Raleigh-Durham 9:45 11:57 Embraer ERJ-175 5/22/2020 20:30 22:49 Embraer ERJ-175 5/22/2020 Raleigh-Durham to Miami 6:45 9:03 Embraer ERJ-175 5/22/2020 17:15 19:35 Embraer ERJ-175 5/22/2020 Miami to Salt Lake City 9:45 12:51 Boeing 737-800 7/28/2020 Salt Lake City to Miami 13:45 20:27 Boeing 737-800 7/28/2020 Miami to Tampa 8:45 9:49 Embraer ERJ-175 5/4/2020 Noon 13:08 Embraer ERJ-175 5/4/2020 15:20 16:27 Embraer ERJ-175 5/4/2020 18:40 19:50 Embraer ERJ-175 5/4/2020 22:15 23:23 Embraer ERJ-175 5/4/2020 Tampa to Miami 6:45 7:54 Embraer ERJ-175 5/4/2020 10:20 11:27 Embraer ERJ-175 5/4/2020 13:40 14:46 Embraer ERJ-175 5/4/2020 17:00 18:09 Embraer ERJ-175 5/4/2020 20:25 21:36 Embraer ERJ-175 5/4/2020 A portion of travel for some itineraries may be on Delta Connection® carriers. https://news.delta.com/delta-bolsters-miami-network-support-industry-leading-partnership-latam Latam inaugura nova sala vip no aeroporto de Miami 17/01/2020 Por Beatrice Teizen A Latam acaba de inaugurar sua nova sala vip no Aeroporto Internacional de Miami, a Vip Latam. O novo lounge conta com lugares de assento ampliados, projetados para serem adequados para trabalho e descanso. O espaço também oferece aos passageiros frequentes uma seção de refeições com serviço completo, com opções de alimentos frescos, além de possuir banheiros espaçosos e modernos com duchas. "O Grupo Latam está comprometido em fornecer aos seus passageiros os melhores serviços e comodidades possíveis, onde quer que estejam no mundo. Queremos que os nossos clientes desfrutem deste serviço não apenas quando estiverem a bordo, mas desde o início até o final de sua jornada”, diz a vice-presidente da Latam Airlines, Paola Peñarete. https://www.panrotas.com.br/viagens-corporativas/aviacao/2020/01/latam-inaugura-nova-sala-vip-no-aeroporto-de-miami_170505.html
  6. O 788 não , LTM 221 vs 247 ou AA 209 vs 234 = +12% DL e UA que operam 764 então é trocar 6 por meia dúzia.
  7. http://Titan to replace 757-200s with A321LRs cada vez menos mercado pro NMA, a Boeing vai ter que focar num substituto pros 767s, ou melhorar substancialmente os 788.
  8. MCZ começa em fev19 e REC mar19, segundo https://twitter.com/AenaBrasil
  9. Sim 777, M11, DC-10 não lembro de ver foto no gate, e hoje TP 332, 77W da JJ teve outro dia operando extra de GRU. O que importa é que a Fraport cumpriu o contrato, e pode receber simultaneamente um 767 (D), um 77W (E) e doze 737s e/ou 320 family.
  10. Acredito só cabem 15C, eu não lembrava de ter visto 2 aviões na posição 1, mas achei 2 códB CRJ da PU e um E170 da T4. A posição 1 sempre foi pra D, 767 ou A300/310 que na época tinham 2 portas. Nessa foto, da época que AA operava o 767 nessa posição dá pra ver as marcas https://www.flickr.com/photos/dani203/24747692700/sizes/k/ Se a 2L estiver em operação só cabe 1 738 na 1C.
  11. https://twitter.com/boardinginfo/status/1217560900573585413 28J 24W 264Y https://samchui.com/2019/12/11/aeroflot-unveils-a350-cabin-with-business-class-suite/#.Xh_Qrv5KhhE
  12. Muito provavelmente em março ainda vai ter poltronas velhas com a capinha bloqueando o assento do meio....
  13. SDU-CGH dia 16/03 Y light R$112,85 plus R$172,85 top R$242,85 319 Y+ plus R$2.322,85 (1 mala) top R$2.412,85 é praticamente o mesmo preço pra qualquer destino, SDU-BSB é igual, SDU-BSB-MAO R$2.382,85/R$2.532,85 SDU-POA direto ainda não tem, se for via CGH tem preços iguais a MAO, ou seja com escala aumenta R$60-120. pra amanhã 16/01 Y light R$1.036,85 plus R$1.131,85 top R$1.211,85 *todas só ida e incluem taxa de embarque
×
×
  • Create New...