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gabrielnascimento_

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About gabrielnascimento_

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    Volta Redonda/RJ/Brasil
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    22/09/1998

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  1. Segundo o que divulgaram não.Na última página diz: "Additionally, pilots are reminded that an erroneous AOA can cause some or all of the following indications and effects: Continuous or intermittent stick shaker on the affected side only. Minimum speed bar (red and black) on the affected side only. Increasing nose down control forces. Inability to engage autopilot. Automatic disengagement of autopilot. IAS DISAGREE alert. ALT DISAGREE alert. AOA DISAGREE alert (if the AOA indicator option is installed) FEEL DIFF PRESS light."
  2. "On Nov 7th 2018 Boeing issued an Operations Manual Bulletin (OMB) to all Boeing 737 MAX Operators stating that the investigation into the crash of PK-LQP found one of the Angle of Attack Sensors had provided incorrect readings, which could cause the aircraft's trim system to uncommandedly trim nose down in order to avoid a stall during manual flight. The OMB directs "operators to existing flight crew procedures to address circumstances where there is erroneous input from an AOA sensor." The OMB reiterates the Stabilizer Runaway non-normal checklist." AvHerald
  3. Sim.NSCA 3-13 atualizada em 2017. "5.1.7 No caso de acidente de aeronave com certificado de autorização de voo experimental destinada a pesquisa e desenvolvimento, demonstração de cumprimento com requisitos, ou pesquisa de mercado, desenvolvida por indústria aeronáutica certificada, a organização encarregada da investigação será o CENIPA com apoio do DCTA, do fabricante da aeronave e da ANAC. Tal investigação não abarcará questões relativas ao objetivo do ensaio." "5.1.8 No caso de acidente de aeronave com certificado de autorização de voo experimental de construção amadora, competição aérea ou leve esportiva, ou aeronave histórica, a organização encarregada da investigação será o SERIPA da região em que ocorreu o acidente aeronáutico. Tal investigação não abarcará questões relativas à aeronavegabilidade de produtos, partes ou componentes que não sejam certificados por autoridade de aviação."
  4. http://www.avioesemusicas.com/boeing-737-8-max-da-lion-air-esta-desaparecido-apos-decolar-de-jakarta-indonesia.html#update1
  5. Ainda não finalizou. http://www.potter.net.br/show_fnco/201511101414799
  6. Repassando o relato de um colega. "Deixa eu deixar aqui minha impressão sobre o ocorrido em Campo de Marte com o PP- SZN, um King Air C90 Eu tive a pane de torque no simulador do King C90 (Simcom lá pelos idos de 2002). O Instrutor me pediu para fazer uma decolagem curta, e então me preparei... Querendo abafar, taquei Flap Aproach (32%), acelerei estaticamente e com Full Power, soltei os freios e iniciei a corrida.! Amigos, com Flap Approach (32%) o C90 e sua magnífica asa, já quer voar ao passar lá pelos 80kts, e se você puxar ele vai voar mesmo... Só que, para minha surpresa o Instrutor me deu um Mono Motor no exato momento em que eu, querendo realizar tal proeza, puxei a Aeronave com menos de 90kts pois queria impressionar-lo, eu instintivamente, apliquei toda a potência no motor remanescente... Amigos, a aeronave girou em seu eixo longitudinal que eu só não gritei dentro do simulador porque o Instrutor congelou o mesmo e parou a instrução.! Muito calmo e sereno, sentou do meu lado e me deu o manual da aeronave e pediu para mostrar a performance de decolagem com Flap e, para minha surpresa, não é previsto, no King C90, decolagem com Flap, então ele me explicou que com Flap, o C90 quer voar com velocidades abaixo de sua VMCA, que é de 92kts e que em uma situação dessas se for aplicada potência demasiadamente, ele girará em seu eixo longitudinal... Nunca esqueci essa passagem, e dou graças a tamanha oportunidade... O que quero dizer com isso, nunca voei o King GTI, somente o C90 puro e o F90 por cerca de 13 anos, quero dizer que o C90, com Flap Approach (32%) se aplicar potência, e ele estiver abaixo da VMCA, ele vai virar pelo torque mesmo com os dois motores operando, pois eles não são contrarotativos, se estiver com Full Flap então, nem se fala... Então na arremetida com o C90 todo cuidado é pouco para não cair abaixo da VMCA, pois se vc aplicar potência nesta hora não irá ter controle aerodinâmico para evitar o torque dos motores... Pelas imagens, para mim, fica claro que o avião gira no eixo vindo a cair após. Essa é minha impressão... O que realmente aconteceu.? Aguardemos as investigações e rezemos pelo nosso companheiro... Grande abraços à todos..."
  7. MMDO 312018Z 07003KT 7SM TSRA BKN020CB 20/13 A3023 RMK 8/900 TSRAB13=
  8. http://avherald.com/h?article=4bbcb11c&opt=0 "There are conflicting informations indicating the aircraft attempted to reject takeoff but could not prevent an overrun of the runway, other information claims the aircraft lost height shortly after becoming airborne."
  9. Na lista de passageiros só citaram como "piloto" o cmte traversi. Ao que indica, estava single Pilot e algum passageiro na direita.
  10. Informações desencontradas.. de onde tirou a informação que foi de fato TCAS? pelo que eu sei, quem inventou o rumor de "manobra evasiva" foi o passageiro que saiu na notícia do G1.
  11. https://avherald.com/h?article=4ba0dcf1&opt=0 "Eng malfunction devido a birdstrike, a319, durante o pouso."
  12. E as buscas acabaram mais uma vez. "On May 29th 2018 Ocean Infinity announced the search is coming to an end: Ocean Infinity, the technology company specializing in collecting high resolution seabed data, today confirms that its current search for the wreckage of Malaysian Airlines Flight MH370 is shortly coming to an end. During the course of its operation, Ocean Infinity searched and collected high quality data from over 112,000 km2 of ocean floor successfully overcoming both challenging conditions and terrain. The total area covered, in a little over 3 months of operational days, is far in excess of the initial 25,000 km2 target and almost the same area as the previous search achieved in 2 ½ years. Oliver Plunkett, Ocean Infinitys CEO, said: I would firstly like to extend the thoughts of everyone at Ocean Infinity to the families of those who have lost loved ones on MH370. Part of our motivation for renewing the search was to try to provide some answers to those affected. It is therefore with a heavy heart that we end our current search without having achieved that aim. We are most grateful to the Government of Malaysia for entertaining our offer and affording us the opportunity to recommence the search. The commitment that the new government in Malaysia has made to prioritising finding MH370 was very good to hear. We want to thank the team onboard Seabed Constructor who have worked tirelessly and all the many companies, organizations and individuals whose support, guidance and advice were invaluable. The staff at the ATSB whose dedication to finding the plane has been unwavering deserve our particular gratitude. Whilst clearly the outcome so far is extremely disappointing, as a company, we are truly proud of what we have achieved both in terms of the quality of data weve produced and the speed with which we covered such a vast area. There simply has not been a subsea search on this scale carried out as efficiently or as effectively ever before. We sincerely hope that we will be able to again offer our services in the search for MH370 in future. On Oct 19th 2017 Australia's Transport Minister announced that the Malaysian Government has taken up on an offer by private company "Ocean Infinity" to continue the search for MH-370. The minister said: I acknowledge the announcement that the Malaysian Government is entering into an agreement with Ocean Infinity, to search for Malaysia Airlines flight MH370. The Malaysian Government has accepted an offer from Ocean Infinity to search for the missing plane, entering into a no find no fee arrangement. Malaysia's decision to proceed with the search shows the commitment to find MH370. While I am hopeful of a successful search, I'm conscious of not raising hopes for the loved ones of those on board. Ocean Infinity will focus on searching the seafloor in an area that has previously been identified by experts as the next most likely location to find MH370. Australia, at Malaysia's request, will provide technical assistance to the Malaysian Government and Ocean Infinity. No new information has been discovered to determine the specific location of the aircraft, however data collected during the previous search will be provided. As always our thoughts are with the families and friends. I hope that this new search will bring answers, both for the next of kin and for the rest of the world." Fonte: Avherald
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