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A345_Leadership

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  1. India to transfer less debt from flag carrier in new divestment try MOYURU BABA, Nikkei staff writer JANUARY 28, 2020 01:21 JST NEW DELHI -- India's government put the entire stake in Air India on the market Monday, as New Delhi makes another attempt to privatize the money-losing flag carrier. Bids for Air India, wholly owned by the state, will be accepted through March 17. Prime Minister Narendra Modi's government placed 76% of the airline up for auction in 2018, but no company expressed interest. Air India operates 56 domestic routes and 42 international flights, holding a market share of just over 10%. But the carrier has posted losses for more than a decade through the year ended March 2019 due to inefficient business operations. New Delhi opted for privatization as it looks to avoid a taxpayer bailout. In this latest divestment scheme, a buyer would assume nearly 40% of Air India's debts, equaling at least $3.26 billion. Compared with a previous draft proposal, the final proposition shaves about $1.3 billion off the transferred debt load. The change illustrates the Modi government's determination to offload the airline. The state plans to select a suitor by the end of March after certifying forthcoming bids. Yet it remains to be seen whether any party will put forward a tender. Air India employs over 13,000 people, raising questions about whether the high-cost enterprise can be turned around quickly. Another failure to find a potential buyer for Air India would risk stalling New Delhi's plans to privatize other state-owned businesses. https://asia.nikkei.com/Business/Transportation/After-zero-bids-New-Delhi-puts-100-of-Air-India-up-for-sale
  2. ORY tem a TAP, ajuda a diminuir um pouco o custo fixo e ainda está mais próximo de Paris que CDG.
  3. Tinha voos para Buenos Aires, o DC-9 era para atender destinos menores como MVD e ASU. A Iberia chegou a ter outros hubs nos mesmos moldes, como SDQ e MIA.
  4. Do que pouco que conheço, Las Vegas é para aqueles já conhecem Orlando. Orlando tem atrativos pela presença latina, muitos têm segunda residência ali, fácil conexão com o Brasil ou via MIA. Há 20 anos MCO era considerado destino low-yield e se restringia ao GRU-MCO-MIA-GRU da TR. Quem sabe daqui um bom tempo não terá LAS year round, aliás a cidade era um dos planos da Azul quando trouxe os A330.
  5. Chance mínima de conseguirem bons valores, salvo se conseguirem driblar as sanções e vender para o Irã e outros países. Lembra muito o caso Crossair/Swissair, com a primeira querendo vida própria.
  6. Se sair um MAO-GEO 5x semanal de E-Jet está bom demais, se pudesse ser MAO-GEO-MIA melhor ainda. E como somos isolacionistas, tirando PTY e POS que são hubs, GEO está mais conectado com MIA e JFK do que com a América do Sul.
  7. Não era bem um hub, era um DC-9 baseado em EZE que fazia algo como EZE-MVD-GRU-ASU, conectando com o MAD-GRU de DC-10. Era uma operação estranha, visto que a Aerolíneas poderia ser o feeder dela em EZE. E sim, entre 1991 e 2001 a Aerolíneas Argentinas e Iberia foram coligadas, através da estatal SEPI. Aliás, a Iberia desmontou toda a estrutura da Aerolíneas neste período, dando motivo para muitos argentinos reclamarem da privatização.
  8. O pessoal de Köln não gostou nada da ideia...
  9. Não acho péssimo para Iberia, pois ela deve ter uma margem de até onde pode baixar a tarifa. E a IB de hoje está mais focada em ajustar a demanda pelo pricing do que ter 14 GRU + 7 GIG como antigamente. Péssimo é para Avianca, na qual um dos trechos ela está levando prejuízo.
  10. January 21, 2020 Avianca Holdings CEO Anko van der Werff, via his personal LinkedIn account, announced (17-Jan-2020) Avianca‘s strategic decision to adjust its route network seeks to benefit its passengers and offer them better options to connect with the world. Mr van der Werff stated: “We have advanced a series of efforts that may be that will allow Bogotá to become the most important hub for air connections in the region, taking into account its favourable geographical location, availability of personnel and resources, as well as the confidence that the company has in the air development of the city and the country”. He added that Avianca will continue to use San Salvador Monseñor Óscar Arnulfo Romero International Airport as Avianca‘s regional hub in Central America to efficiently connect with the north and south of the continent. The carrier plans to increase Bogota frequencies to the US and Brazil effective 29-Mar-2020. https://blueswandaily.com/avianca-ceo-bogota-to-become-the-most-important-hub-for-air-connections-in-latin-america/
  11. Teoricamente teria demanda para GRU-SFO, problema é esvaziar outros voos da companhia (ORD, IAH, EWR e IAD).
  12. Pois é, mas não deixa de ser um feito a aviação avançar tanto na eficiência dos seus motores. Com os teste em combustíveis alternativos este panorama pode mudar, na qual voa mais e com menor índice de emissões do que hoje.
  13. Mais um voo para receber redução do ICMS no estado.
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