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Emirates A380 in mid-air engine shutdown


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An Airbus A380 superjumbo operated by Dubai’s Emirates Airline was diverted to Kuwait after the aircraft’s crew was forced to shut down one of its engines midflight.


Service EK202, which departed New York JFK on October 25, was flying at about 35,000 ft 250 nautical miles east-south-east of St John’s, Newfoundland, when engine number four was turned off by the flight crew.


According to the website Aviation Herald, the A380 descended to an altitude of 31,000 ft and continued on its flight path towards Dubai, before diverting to fellow Arab Gulf state Kuwait.


Emirates dispatched a replacement Airbus A380 to Kuwait to retrieve the passengers and crew, who were then flown on to Dubai. The diversion resulted in a delay of about five hours.


Aviation Herald reported that the flight crew announced mid-flight that the engine in question had developed technical difficulties and had been shut down, with Kuwait being the furthest reachable destination with the remaining three engines.


Emirates did not immediately respond to Arabian Business’ request for clarification of the incident.


The airline is the biggest customer of the superjumbo, with 37 A380s currently in its fleet with a further 53 on order and 30 options. Its Dubai hub is also home to the worlds’ only dedicated A380 facility.


http://www.arabianbusiness.com/emirates-a380-in-mid-air-engine-shutdown-524600.html


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Não entendi bem isso. O problema deu em Newfoundland, não seria mais perto voltar a NYC? Ou acharam que o problema não era grave e optaram por prosseguir? Neste caso, se foi para parar em KWI, por que não foram logo para DBX?

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O atraso em partes e a falta de autonomia para se chegar a Dubai deve ter sido causado pelo arrastro maior enfrentado por quadrimotores ao operarem apenas 3 motores.
Devem ter prosseguido o voo ao constatarem que o problema enfrentado pelo motor numero 1 não influenciaria o funcionamento dos demais, ou talvez o voo não estivesse tão lotado e pesado, de forma que a falha de um segundo motor não comprometesse tão perigosamente a performance e segurança.

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Como será que funciona o balanceio de combustível nesse caso? Existe alguma forma de o computador automaticamente queimar a mesma quantidade de combustível dos dois tanques? Ou será que é feito manualmente via bombas de combustível?

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Será que está tudo bem com a AlphaSix?

Depois das 19h de jornada que acabei de encerrar, não sei se estou bem. Mas já estou de volta nas asas do 777, sã e salva.

 

 

A aeronave em questão foi o A6-EEG.

Já peguei. :) Aliás, peguei pouquíssimo tempo antes desse problema.

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nossa...19h??!!!

Apresentação 2h antes, 1h de atraso, 15h de voo, 1h até chegar ao hotel. :suicide_anim:

P.S. Considerando que acordo 4h antes do horário previsto de decolagem, digamos que minha jornada durou 21h.

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