Jump to content

Southwest eyes international operations out of Fort Lauderdale Int'l


LAPDC8

Recommended Posts

Southwest eyes international operations out of Fort Lauderdale Int'l

Southwest Airlines (WN, Dallas Love Field) is reportedly planning to offer Caribbean and South American flights out of Fort Lauderdale Int'l once construction of a new USD300million terminal is completed. According to the Sun Sentinel, the LCC plans to add 25 international flights a day to the 70 domestic flights that it operates daily out of Fort Lauderdale. Construction is slated to begin in late 2014 with completion set for 2017. With the exception of San Juan Luis Muñoz Marin flights, Southwest's operations are currently restricted to the United States.

 

Source: ch-aviation.ch

Link to comment
Share on other sites

Quais seriam os destinos sulamericanos que a WN pretende? Caribe é fácil, serão onde há grande demanda de americanos (Nassau, Santo Domingo, Cayman...), mas América do Sul é difícil, talvez Colômbia.

 

É uma quebra de paradigma da WN se aventurar no internacional em seus 40 anos de empresa.

Link to comment
Share on other sites

pelo que entendi, o fim das operaçoes dos B-717 da Southwest é dado pelo motivo que segundo eles, nao seja um aviao pra fazer rotas internacionais.

 

 

 

The aircraft, as well as its inability to operate international flights, have kept Southwest from completing the integration.
Link to comment
Share on other sites

Quais seriam os destinos sulamericanos que a WN pretende? Caribe é fácil, serão onde há grande demanda de americanos (Nassau, Santo Domingo, Cayman...), mas América do Sul é difícil, talvez Colômbia.

 

É uma quebra de paradigma da WN se aventurar no internacional em seus 40 anos de empresa.

Será que com o MAX eles não conseguem chegar até o N e NE brasileiro?

Link to comment
Share on other sites

FLL es un buen puerto de entrada a los EEUU. Creo que ellos van a concurrir con la Spirit Airlines y Jetblue en el mercado de América del Sur.

 

La mayor concurrencia será con la Jetblue que ofrece un servicio muy bueno de bajo costo...

Link to comment
Share on other sites

Será que com o MAX eles não conseguem chegar até o N e NE brasileiro?

Conseguem sim, mas a WN prefere vôos mais curtos (tirando os transcon) e com alta freqüência. E não sei se MAO, BEL, FOR, REC e SSA comportariam mais de 1 diário, quiçá 2.

Link to comment
Share on other sites

Lo más probable que sean vuelos para Centroamérica y la región norte de América del Sur... Puede ser hasta Ecuador y Perú como Spirit y Jetblue...

Link to comment
Share on other sites

Conseguem sim, mas a WN prefere vôos mais curtos (tirando os transcon) e com alta freqüência. E não sei se MAO, BEL, FOR, REC e SSA comportariam mais de 1 diário, quiçá 2.

 

E tem espaço no bilateral?

Link to comment
Share on other sites

 

E tem espaço no bilateral?

 

Me parece hoje existe frequência sobrando, mas de qualquer forma em 2014 serão liberadas mais 49 frequências. A partir do final de 2015 vira céus abertos.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Saiba os termos, regras e políticas de privacidade