Jump to content

CitationJet Overruns Runway at Spruce Creek

sinico.aeronauta

Recommended Posts

A Cessna Citation 525 was substantially damaged when it went off the end of a runway on Saturday morning and came to rest partially submerged in a pond. The twinjet, on a Part 91 flight, was attempting a landing on 4,000-foot-long Runway 23 at Spruce Creek Airport in Daytona Beach, Fla. None of the three people aboard was injured in the accident. Spruce Creek is one of the largest fly-in communities, with nearly 5,000 residents, 1,300 homes and 700 hangars.

Pictures: Cessna CJ3 N300ET over-runs runway and ends up in a pond

Posted by: Alud Davies April 27, 2014 in BizJetBlogger, News, Top Stories

A Cessna CitationJet CJ3 N300ET ended up in a pond, after apparently over-running a Florida runway.
photo-2.jpg

CJ3 N300ET ends up in a local Florida pond. (Photo: Brianna Bentley)

A Cessna CitationJet CJ3 (msn 525B-0014 / N300ET, built in 2005) has over-run the runway at Spruce Creek, Florida, coming to rest in a pond.

ALSO SEE: Fatal Business Jet Accident Database

The aircraft was on its second flight of the day, having flown first from Orlando Sanford Airport to Opa-Locka Airport in the North Miami suburbs.

The aircraft then departed Opa-Locka bound for Spruce Creek with three persons on board, when the aircraft apparently failed to stop, ran off the end of the runway and ended up in a pond.

Local law officials confirmed that none of the people on board the aircraft during the accident sustained any injuries.

The aircraft was later removed from the pond by a local towing company.

Spruce Creek is one of the largest residential fly-in communities in the world, with almost as many hangars as homes.

photo-3.jpg

(Photo: Brianna Bentley)

photo-4.jpg

(Photo: Brianna Bentley)

seguramente!

Sinico,

Por ser um cj relativamente novo, poderão optar por recuperar.

Abcs,

Sydy

Sinico,

Por ser um cj relativamente novo, poderão optar por recuperar.

Abcs,

Sydy

oi Sydy,

voce sabe mais do que eu, mas quando eles sairam do aviao depois que fizeram um belo"splash", sera' que nao encheu de agua as cabines?

e sobre os motores? bastaria dar uma "lavadinha" e fazer um bom check e poderiam retornar a funcionar?

seguramente vai sair muito caro por essa maquina de novo em voo.

mas talvez quem paga é o seguro, né?

abraço!

Sinico,

A análise é feita pelo seguro para checar se é economicamente viável recuperar a máquina. O caso que o DownToFlaps postou foi muito pior e a máquina está voando leve e faceira.

OY-JET= 525a-0089 = PR-WOB (Dizem que é Water On Board)...

Tudo é relativo...

Abcs,

Sydy

Sinico,

A análise é feita pelo seguro para checar se é economicamente viável recuperar a máquina. O caso que o DownToFlaps postou foi muito pior e a máquina está voando leve e faceira.

OY-JET= 525a-0089 = PR-WOB (Dizem que é Water On Board)...

Tudo é relativo...

Abcs,

Sydy

Boa Sydy! hahahaha

Fugindo um pouco, fui pesquisar imagens no google maps desse aeroporto e me surpreendi! É um condomínio aeronáutico muito bacana! Sei que nos EUA não são tão raros mas pra mim ao menos são bem diferentes, é muito interessante ver a infraestrutura deles.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

Saiba os termos, regras e políticas de privacidade