Jump to content

Hi-Fly (Portugal) irá operar A380 usados


Recommended Posts

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

05/07/18   Hi Fly proudly received today its first @Airbus A380, the world’s largest and most spacious airliner. The arrival is a major event for the Company, making it the 4th European airline oper

Largura de pista não é problema pra operação de A380, muito menos pra 748. O problema é categoria de incêndio, e só GRU, GIG e VCP são cat 10 capaz de apagar um A380.   MAO cat 9, 1 posição pra 4F (

Estamos orgulhosos de receber pela primeira vez na história do # AeroportoBSB um Boeing 747-800. O cargueiro ficou aqui por pouco mais de 4 horas, pousando às 4h da manhã e partindo por volta das 8h d

 

 

Hi Fly returns A380 to action after replacing engine's intake lip

 

 

11 SEPTEMBER, 2018

SOURCE: FLIGHT DASHBOARD

LONDON

Portuguese wet-lease operator Hi Fly is today putting its Airbus A380 back into service for Air Austral following the jet's 7 September airbridge collision at Paris Charles de Gaulle.

While being towed empty to the boarding gate for a departure to Reunion, the aircraft had sustained "minor damage" to the lip of the air intake on one of its engines as a result of a "slight touch" with an airbridge which "was not fully retracted for reasons that Air Austral is investigating", says Hi Fly.

Apart from the need to replace the intake lip, "no other findings resulted from the inspections required by Airbus and Hi Fly", it adds.

Hi Fly expects that the aircraft will today make its return to operations on "the longest domestic nonstop route in the world": Paris-Reunion.

Air Austral's website indicates that the 11h flight covers a distance of 9,634km (5,208nm).

 

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

A380 substituindo hoje, o A330neo da Air Senegal que teve um problema técnico em DSS. A HiFLY é a dona e operadora do 339 da Air Senegal.

 

https://www.aviation24.be/airlines/hi-fly/hi-flys-sole-airbus-a380-to-operate-for-air-senegal-on-flights-between-paris-and-dakar/

 

 

A HiFLY é a dona e operadora do 339 da Air Senegal. :blink:

 

https://www.flightradar24.com/data/flights/hc404

Link to post
Share on other sites

A380 substituindo hoje, o A330neo da Air Senegal que teve um problema técnico em DSS. A HiFLY é a dona e operadora do 339 da Air Senegal.

 

https://www.aviation24.be/airlines/hi-fly/hi-flys-sole-airbus-a380-to-operate-for-air-senegal-on-flights-between-paris-and-dakar/

 

 

A HiFLY é a dona e operadora do 339 da Air Senegal. :blink:

 

https://www.flightradar24.com/data/flights/hc404

 

Dos A332 da Nepal Airlines também...

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

essa cia faz voos charters? onde operam?

 

só vi infos vagas no wiki Destinos[editar | editar código-fonte]

A Hi Fly tem permissões e certificações especiais para voar para a Europa, Estados Unidos, Canadá, Austrália, Japão, Brasil, México, Arábia Saudita e Índia.[7]

A HyFly fez vários voos para a TAP quando a mesma estava sem avião/trip. Vi várias vezes em NAT avião da HyFly, se não me engano A310

Link to post
Share on other sites

É uma pena que Portela não pode receber ainda os A380, até que seria interessante para a TAP contratar a Hi-Fly para substituir e unificar alguns GRU-LIS. A pintura não é aquele padrão branco, mas um belo special colors, o interior é Singapore Airlines, que dispensa comentários sobre sua manutenção e qualidade, e liberaria mais aviões e slots em LPPT para a TAP. Não pode ter o interior tão moderno como os A339, mas seria um chamariz para atrair passageiros.

Link to post
Share on other sites

Nao consigo compreender como ela rentabiliza esse A380!

Pois é, mas não arrumou o interior, deve ficar em storage em MLA quando não há serviço, manutenção deve ser pela LH Technik Malta, fora a isenção fiscal do país. Pilotos podem ser on demand.

 

É uma pena que não temos uma legislação específica para empresas de ACMI, teríamos a América Latina inteira como clientes.

Link to post
Share on other sites

É uma pena que Portela não pode receber ainda os A380, até que seria interessante para a TAP contratar a Hi-Fly para substituir e unificar alguns GRU-LIS. A pintura não é aquele padrão branco, mas um belo special colors, o interior é Singapore Airlines, que dispensa comentários sobre sua manutenção e qualidade, e liberaria mais aviões e slots em LPPT para a TAP. Não pode ter o interior tão moderno como os A339, mas seria um chamariz para atrair passageiros.

Seria o ideal mesmo para esta rota, ainda mais com a diminuição de oferta prevista pro segundo Semestre pela Latam. E GRU possui pelo menos 3 pontes duplas habilitadas para os 380 e onde uma delas ainda acopla no upper deck, fato único no Brasil (quiçá na AM do Sul).

Edited by boulosandre
Link to post
Share on other sites

Nao consigo compreender como ela rentabiliza esse A380!

Crew com salários modestos, isenção fiscal em Malta, e um leasing espetacular que só paga por uso da aeronave, não por período de tempo...

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Crew com salários modestos, isenção fiscal em Malta, e um leasing espetacular que só paga por uso da aeronave, não por período de tempo...

 

E ai quem perde é o dono da aeronave ?

Link to post
Share on other sites

Falando em hifly

Apareceu essa foto no Airliners

 

http://www.airliners.net/photo/Arik-Air-Hi-Fly/Airbus-A340-542/5536203

 

Parece que o avião está há 2 anos parado nessas condições

É um baita prejuízo para a hifly não ?

Porque nao pegaram o avião de volta quando a arik que estacionou ele

Link to post
Share on other sites

Ao que sei esse avião é da Arik, apenas operado pela hifly devido às sanções impostas à Arik

Assim faria sentido

Valeu

Link to post
Share on other sites

Assim faria sentido

Valeu

 

Prezados

Desculpem a pergunta de leigo, mas a matricula CS- não indica que a aeronave esta registrada em Portugal?

Edited by maureli
Link to post
Share on other sites

 

Prezados

Desculpem a pergunta de leigo, mas a matricula CS- não indica que a aeronave esta registrada em Portugal?

Sim, registrada em Portugal, propriedade da Arik air, operadorada pela HiFly, sublocado para a Arik Air.

Link to post
Share on other sites

Hi Fly outlines role as management platform for used A380s

 

13 JUNE, 2019 SOURCE: FLIGHT DASHBOARD BY: OLIVER CLARK LONDON

 

Hi Fly chief executive Paulo Mirpuri sees the Portuguese ACMI operator playing an increasing role as a "platform" for management of Airbus A380s as they enter the secondary market over the coming decade.

 

"There will be a lot of A380s coming back into the market in the next 10 years," Mirpuri said at the UK Aviation Club in London on 12 June. "We believe that Hi Fly is a good platform to manage those assets for their owners and create value for their owners and for our clients."

 

Hi Fly became the first operator of a second-hand A380 when it took delivery of an ex-Singapore Airlines aircraft owned by Doric in mid-2018. Since then, Hi Fly has found a variety of customers for ad-hoc charters of the widebody, including Norwegian, Thomas Cook and Air Senegal.

 

Mirpuri says the Portuguese wet-lease provider will "definitely" take more of the widebodies as their original operators or owners begin phasing them out.

 

He describes the A380 as being "ahead of its time" and believes that the market for the jet will develop over the coming 10 to 15 years as air passenger volumes and demand outstrip airport capacity.

 

Hi Fly, he notes, operates with a model of having "zero debt" on its balance sheet, which makes the case for managing A380s owned by other operators.

 

The airline's strategy will involve introducing the jet to the "significant" number of airports that have not "seen the A380 before", says Mirpuri, noting that gateways that have limited slot availability but from which there is untapped demand for travel at peak times would typically make good candidates for the jet.

 

Hi Fly will seek to avoid deploying the type at airports where A380s are already operated, he adds.

 

Mirpuri says the introduction of the A380 to airports that are new to the type has not come without its "challenges", with "accessibility" proving to be a particular problem. But he says customer feedback on the jet has been good, and that passengers "love it".

 

In order to compete on price with other aircraft types, an operator would typically need to equip an A380 with close to 650 seats, he argues.

Link to post
Share on other sites

Sim, registrada em Portugal, propriedade da Arik air, operadorada pela HiFly, sublocado para a Arik Air.

Ok, muito obrigado pelo esclarecimento.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Air Madagascar chartered Hi Fly's Airbus A380 on 30 June and 1 July to cover for unexpected maintenance of its A340s.

 

The African carrier says it chartered the widebody "in exceptional circumstances" to connect Antananarivo's Ivato International airport with Paris Charles de Gaulle.

 

 

The superjumbo completed four flights across the two days, according to Air Madagascar's revised flight programme. It also cancelled some flights during the period.

 

 

The flights marked the first time an A380 has served Ivato International, says the gateway's operator Ravinala Airports.

 

Air Madagascar explained on 29 June that it needed to charter the jet because of "mandatory technical interventions on its A340s in accordance with the international directive of EASA".

 

 

 

On 28 June, the European Union Aviation Safety Agency released an airworthiness directive covering CFM International CFM56 engines. This called for replacement of "rotating air high-pressure turbine front seals" in the powerplants, after reports of cracking.

 

Cirium’s Fleets Analyzer shows that Air Madagascar has two A340-300s in service and one Boeing 737-800. All three are powered by CFM56s.

 

 

 

Portuguese charter operator Hi Fly has used its A380 – an ex-Singapore Airlines aircraft with registration 9H-MIP – to provide services for airlines including Air Austral, Norwegian and Thomas Cook since mid-2018.

 

 

The jet is adorned with a paint scheme promoting environmental preservation efforts.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

D_ZpRjJXoAAkRIO.jpg

 

Operando para a Estelar, pela primeira vez um voo comercial de 388 em EZE e CCS.

 

https://twitter.com/RaMurias28/status/1150222507749851137

 

LUNES EN EZEIZA, AIRBUS A380 DE HIFLY OPERANDO PARA ESTELAR. Horarios: Aterrizaje: Lunes 23.20hs Despegue: Martes 01.20hs

 

https://twitter.com/ArgSpotters/status/1150239643805392896

Edited by TheJoker
Link to post
Share on other sites

História mal contada... Os pilotos não deveriam saber disso? Não deveria ter um alerta do sistema de alijamento?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information

Saiba os termos, regras e políticas de privacidade