Jump to content
Sign in to follow this  
A345_Leadership

Avianca to hold passenger, cargo and FFP business and sell all non-core business units

Recommended Posts

25-Feb-2019 10:22 PM
Avianca Holdings CEO Hernan Rincon, via the carrier's 4Q2018 financial results call, commented (22-Feb-2019) on the non-core assets which the carrier is seeking to offload, stating: "Our core businesses are: Passenger, cargo and loyalty. That's where we want to invest our time". He added all the other businesses that "through time became small or medium sized business for us, are not core and we will, at the right time, try to sell them all". Avianca Holdings EVP Gerardo Grajales listed call centres, training facilities travel agencies, courier business and "very small" regional carriers in central America as non-core businesses.
CEO: Avianca pivots ‘away from a growth focused to profitability focused business model’
February 26, 2019
Avianca Holdings CEO Hernan Rincon commented (22-Feb-2019) on Avianca‘s strategy, stating: “We made significant strides on our strategy to pivot away from a growth focused to profitability/liquidity focused business model”. The carrier announced plans to sell off Avianca’s interest in a number of non-core shareholdings in Nov-2018. Mr Rincon added: “We will continue to strengthen Avianca’s balance sheet and improve our overall profitability as we divest other assets no longer relevant to our core strategy”. The airline reported (22-Feb-2019) its international routes to Europe achieved an average consolidated load factors of 85.7% for 4Q0218. Domestic Colombia routes averaged 82.9% load factor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depois do resultado pífio de 2018 vão frear a expansão?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Em abril serão descontinuadas as operações internas no Peru, exceto Cusco, no fórum Skyscrapercity abordam que os E-190 também serão retirados e haverá ajustes na América Central. A ligação BOG/MVD deixa de existir já essa semana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se não me engano os E190 já estão a venda a um tempinho, programados pra sairem 100% em julho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Em abril serão descontinuadas as operações internas no Peru, exceto Cusco, no fórum Skyscrapercity abordam que os E-190 também serão retirados e haverá ajustes na América Central. A ligação BOG/MVD deixa de existir já essa semana.

Não sei se é uma boa estratégia sair do mercado doméstico peruano, talvez não queira entrar em confronto com as LCCs entrantes.

 

A operação na América Central vai ficar quase concentrada em SAL, visto que o hub SJO foi fechado e as outras bases são pequenas. Talvez seja a hora de ela se reinventar e abrir LCCs no Peru, Equador e América Central, além de abrir na Argentina ou Chile e México. Se ela reduzir suas operações em poucos hubs (depois de Colômbia e Peru, qual outro mercado significativo dela? Nenhum) vai perder escala.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E parece aquela carta brincadeira de 28 de Dezembro (Dia de Los Santos Inocentes) não era tão brincadeira assim.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Não sei se é uma boa estratégia sair do mercado doméstico peruano, talvez não queira entrar em confronto com as LCCs entrantes.

 

A operação na América Central vai ficar quase concentrada em SAL, visto que o hub SJO foi fechado e as outras bases são pequenas. Talvez seja a hora de ela se reinventar e abrir LCCs no Peru, Equador e América Central, além de abrir na Argentina ou Chile e México. Se ela reduzir suas operações em poucos hubs (depois de Colômbia e Peru, qual outro mercado significativo dela? Nenhum) vai perder escala.

Mas Peru 🇵🇪 era o segundo maior mercado depois da Colômbia 🇨🇴? Vão ficar com 70% do mercado colombiano e os demais ter apenas uma presença modesta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A grande jogada de Lima pra Avianca é o hub que liga o Cone Sul ao Norte da América do Sul à América Central desde a época da TACA. Operações domésticas eram secundárias nesse contexto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information