Jump to content

Recommended Posts

Sim, ele mesmo. Depois de quebrar a Avianca Brasil e perder o controle da Avianca Holdings, agora o GE quer ter uma participação na Alitalia.


Mais uma capítulo da novela italiana...


_____________________________________________________


German Efromovich, the ousted chairman of Colombian airline Avianca, is eyeing a comeback via Italy.


Efromovich wants to buy a stake in the bankrupt Italian flag-carrier Alitalia SpA, financial daily Il Sole 24 Ore reported, citing a phone interview.


"We wrote a letter to Ferrovie dello Stato and the adviser Mediobanca two weeks ago saying we can purchase up to 30% of Alitalia," said Efromovich, who was removed as the chairman of Avianca Holdings SA last month after a loan breach. "We want to join the company’s management and I’d like to be the chief executive officer, at least at the start."


A 30% stake in Alitalia would require at least 240 million euros ($273 million), according to the newspaper.


Italian railways operator Ferrovie dello Stato Italiane SpA is leading talks for a possible rescue of Alitalia, which is under special administration. Earlier this month, the Italian government extended the deadline for binding bids to July 15 after potential partners such as EasyJet Plc dropped out of the discussions.


Efromovich, who has signed a non-disclosure agreement with Alitalia’s advisers, said he has the money needed for the investment and wouldn’t have to borrow. The Bolivian businessman still owns 78% of Avianca’s voting rights and 52% of the carrier’s capital, Il Sole 24 Ore said.


In May, United Continental Holdings said that it took legal action in Bogota to dismiss Efromovich from Avianca’s board for defaulting on a $456 million loan.


Efromovich purchased Avianca out of bankruptcy in 2004 and turned it around into Latin America’s second-biggest carrier. But last year, he offered his stake in the airline as collateral for a loan from United Continental, imperiling its future.


Alitalia also lured interest from Toto Group, a holding that spans from renewable energies to toll-road concessions that is controlled by Italian entrepreneur Carlo Toto. After a failed attempt in 2008 of investing in Alitalia, Toto Group is now reviewing the option of investing in the carrier "relying on its entrepreneurial experience and adequate economic resources," a company’s spokesman wrote Sunday in a letter to daily Il Messaggero.


(Adds Toto Group interest in the last paragraph.)



Link to post
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Absurdo isso.   Espero que o MP e o juiz da RJ liguem seus radares e acompanhem isso. Se o sujeito tem dinheiro e deixa de pagar salarios e encargos trabalhistas de funcionarios... deveria ter a p

Agora a Alitalia vai falir de vez

Soa estranho ele se interessar pela Alitalia, informando ter recursos próprios para investir, sendo que mostrou desinteresse para aportar dinheiro próprio na Avianca Brasil, durante sua própria admini

Soa estranho ele se interessar pela Alitalia, informando ter recursos próprios para investir, sendo que mostrou desinteresse para aportar dinheiro próprio na Avianca Brasil, durante sua própria administração irresponsável, e que teria grandes chances de sucesso, se fosse aportado no momento certo para levantar a empresa.

  • Like 5
Link to post
Share on other sites

Vai tentar se reerguer através da Alitalia, já que ele sabe que se o negócio não der certo o governo italiano vem ao socorro novamente.

Link to post
Share on other sites

Soa estranho ele se interessar pela Alitalia, informando ter recursos próprios para investir, sendo que mostrou desinteresse para aportar dinheiro próprio na Avianca Brasil, durante sua própria administração irresponsável, e que teria grandes chances de sucesso, se fosse aportado no momento certo para levantar a empresa.

 

Tb achei estranho isso, recursos próprios? Mas no Brasil deixou falir por falta de recursos?

Link to post
Share on other sites

Tb achei estranho isso, recursos próprios? Mas no Brasil deixou falir por falta de recursos?

 

Uma coisa é o caixa da empresa, outra coisa o bolso do camarada...

Link to post
Share on other sites

Absurdo isso.

 

Espero que o MP e o juiz da RJ liguem seus radares e acompanhem isso.

Se o sujeito tem dinheiro e deixa de pagar salarios e encargos trabalhistas de funcionarios... deveria ter a prisao preventiva decretada e a Interpol cacando-o pelo mundo !

  • Like 15
Link to post
Share on other sites

Peço perdão pelo off, mas a única reação que tive ao ler isso foi dar risada, mas foi de nervoso, pelas famílias que hoje estão na pior por um sujeito desse tipo.

Link to post
Share on other sites

Me admira que a Alitalia tenha conversado com ele, inacreditável que o cara queira investir !!?? ou seja, ele tem $ mas não quis salvar a ONE. E quer um cargo de diretor executivo hahahaaha essa piada foi boa né. Será mesmo que o pessoal da Alitalia vai cair na conversa fiada desse picareta?

Link to post
Share on other sites

Uma empresa com cerca de 50 aviões voando lotado pra cima e pra baixo sem pagar quase nada. ( leasing, fornecedores, taxas etc)

Esse dinheiro deve está em algum lugar

Link to post
Share on other sites

Tb achei estranho isso, recursos próprios? Mas no Brasil deixou falir por falta de recursos?

no BR,. ele deixou falar por si mesmo,

Link to post
Share on other sites

Me admira que a Alitalia tenha conversado com ele, inacreditável que o cara queira investir !!?? ou seja, ele tem $ mas não quis salvar a ONE. E quer um cargo de diretor executivo hahahaaha essa piada foi boa né. Será mesmo que o pessoal da Alitalia vai cair na conversa fiada desse picareta?

 

Picaretas tem o dom de iludir incautos ou desesperados.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

German Efromovich está chegando naItália para se encontrar com a Ferrovie dello Stato, Delta Air Lines e um enxame de consultores, Mediobanca na liderança, no plano de resgate da Alitalia. De acordo com fontes autorizadas, há um calendário completo de reuniões em Roma a partir de segunda-feira 8 de julho, depois terça e quarta-feira. O empresário nascido na Bolívia, com atividades principalmente na Colômbia e no Brasil, apresentou uma manifestação de interesse para adquirir "até 30%" do "Newco Nuova Alitalia", ao lado de Fs, Delta e Mef. E eles dizem que estão dispostos a comprar "até 40%".

 

 

Fonte: Il Sole 24 Ore

 

 

 

O titio chegou!!! Agora a Alitalia vai.... Pobres amigos da Avianca Brasil

Link to post
Share on other sites

A Delta acabou com as esperanças do Efromovich. Pelo jeito a Atlantia, que administra FCO, ficará com o restante do bolo na Nova Alitalia.

 

O prazo de definição, caso não prorroguem pela enésima vez, será segunda, dia 15 de julho.

 

 

Pro Brasil, o que chamou a atenção é que o codeshare com a Gol deve voltar. Em relação a corte de rotas inter pra América do Sul, num primeiro momento só Santiago será afetado.

 

Fonte Il Sole 24 Ore

 

"A colaboração com os parceiros "SkyTeam e Delta para fortalecer rotas estratégicas de longo alcance" será fortalecida, portanto, com a Aeromexico, Westjet e Gol, e a restauração de uma joint venture européia de médio porte com a Air France e a Klm está planejada"

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

A Delta acabou com as esperanças do Efromovich. Pelo jeito a Atlantia, que administra FCO, ficará com o restante do bolo na Nova Alitalia.

Afinal quem é o louco que terá uma pessoa que deu calote nos lessors, brigou com sócio e ainda quer processar quem emprestou dinheiro.

 

A Atlantia está entrando no jogo para "agradar" o governo, pois o mesmo ameaça cancelar a licença depois que a ponte que a empresa administrava, em Gênova, caiu.

 

Italy Pushes to Seal Alitalia Deal on Monday as Atlantia Mulls Investment
By Reuters
July 10, 2019
ROME — Italy is determined to close a deal to save its ailing flag carrier Alitalia on Monday, with infrastructure group Atlantia seen as a possible investor, Deputy Prime Minister Luigi Di Maio said on Wednesday.
Battling to rescue the airline for the third time in a decade, Di Maio, who also serves as industry minister, has been working for months on a plan to hook it up with state-owned railway group Ferrovie dello Stato.
Ferrovie has a commitment from Delta Air Lines to take a 10-15% stake, but still needs to find another partner.
Atlantia, controlled by the Benetton family, is likely to discuss a possible investment in Alitalia at a board meeting on Thursday, two sources familiar with the matter said, confirming a press report.
Il Sole 24 Ore daily said on Wednesday Atlantia was considering buying 35-40% of the perennially loss-making airline with an investment of around 300 million euros (£270 million) - the amount of the financing shortfall in the government's rescue package.
Atlantia declined to comment on the report.
"They tell me that there might be a proposal coming from Atlantia," Di Maio said on Facebook, while making clear that other investors were also still in the frame, including infrastructure group Toto Holding.
Relations between Di Maio and Atlantia have been fraught following the deadly collapse last year of a Genoa motorway bridge that was operated by one of its units.
Government ministers have blamed poor maintenance for the disaster that killed 43 people. Atlantia has denied any wrongdoing, but Di Maio has threatened to revoke its motorway concession.
Two sources from Di Maio's anti-establishment 5-Star Movement, which governs Italy with the right-wing League, told Reuters last week that the party was prepared to settle the matter provided Atlantia accepted a number of conditions, including cuts to road tolls - a move that would cheer Italians, and possibly boost 5-Star's declining consensus.
Di Maio on Sunday said a solution over the concession revocation could be found if Italians got back "all that's being taken away from them in recent years due to increases in toll roads".
But he denied any link to the Alitalia deal.
"I have no prejudices about Atlantia regarding Alitalia, but nobody should think that the government can take a step back regarding the issue of revoking the motorway concession," Di Maio said.
Last month, the government postponed for the fourth time a deadline for Ferrovie to present a binding bid for Alitalia, extending it to July 15. Di Maio said there could not be any further delay.
"We must close on Monday 15th," he said.
Italian daily Il Messaggero said on Wednesday that the U.S. airline Delta will pull out from the deal if Atlantia does not come onboard. Delta declined to comment.
Shares in Atlantia closed up 1.3% outperforming Italy's blue-chip index which rose 0.7%.
(Reporting by Giselda Vagnoni, Eliza Anzolin, Stefano Bernabei, Angelo Amante and Valentina Za; Writing by Crispian Balmer; Editing by Kirsten Donovan)
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information

Saiba os termos, regras e políticas de privacidade