Jump to content
Sign in to follow this  
Mayday

LATAM Cancels Joint Venture Plans With IAG

Recommended Posts

LATAM Cancels Joint Venture Plans With IAG

The LATAM Airlines Group has given up on its plans to form an association with the International Airlines Group (IAG) after having decided to leave the Oneworld alliance.

The South American based Airline had decided on Wednesday, December 4th, 2019 to cancel the planned joint venture with the owners of British Airways and Iberia according to Aviation website FlightGlobal.

[...]

Santiago, Chile – December 6, 2019. “LATAM Airlines Group and International Airlines Group (IAG; the parent company of British Airways and Iberia) have decided that they will not implement their proposed joint business agreement (JBA). The decision was made for commercial reasons and in the context of changes in the aviation market since the JBA was first announced in January 2016.

“Both airline groups are committed to maintaining their longstanding relationship as well as serving customers on both sides of the Atlantic. All existing bilateral interline, codeshare, lounge access and frequent flyer agreements between the carriers will remain in place, with no impact on customers.

“LATAM has informed the relevant competition authorities about this decision.”

Notícia completa em: https://simpleflying.com/latam-iag-jv-cancel/

 

Será que veremos alguma movimentação em direção a Air France-KLM e Virgin?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Mayday said:

LATAM Cancels Joint Venture Plans With IAG

The LATAM Airlines Group has given up on its plans to form an association with the International Airlines Group (IAG) after having decided to leave the Oneworld alliance.

The South American based Airline had decided on Wednesday, December 4th, 2019 to cancel the planned joint venture with the owners of British Airways and Iberia according to Aviation website FlightGlobal.

[...]

Santiago, Chile – December 6, 2019. “LATAM Airlines Group and International Airlines Group (IAG; the parent company of British Airways and Iberia) have decided that they will not implement their proposed joint business agreement (JBA). The decision was made for commercial reasons and in the context of changes in the aviation market since the JBA was first announced in January 2016.

“Both airline groups are committed to maintaining their longstanding relationship as well as serving customers on both sides of the Atlantic. All existing bilateral interline, codeshare, lounge access and frequent flyer agreements between the carriers will remain in place, with no impact on customers.

“LATAM has informed the relevant competition authorities about this decision.”

Notícia completa em: https://simpleflying.com/latam-iag-jv-cancel/

 

Será que veremos alguma movimentação em direção a Air France-KLM e Virgin?

Se forem se movimentar nesse sentido não terão o mesmo impacto pois a Latam tem muitos pax que vão a Europa vi-a Espanha

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, Luckert said:

Se forem se movimentar nesse sentido não terão o mesmo impacto pois a Latam tem muitos pax que vão a Europa vi-a Espanha

Bom, uma parte disso era da LAN, até porque Europa-SCL é longo.

Mas a TAM pré-LATAM conectava via FRA, via LHR, via alguns outros aeroportos também

Não acho que vão se movimentar muito longe da IAG não no entanto

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Mayday said:

 

Será que veremos alguma movimentação em direção a Air France-KLM e Virgin?

Isto faz cair por terra o discurso da VS que está combatendo o "monopólio" na rota GRU-LHR (Latam + BA). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

IAG não acessa mercado secundário na Latam,  mas tem opções pra fazer isso.

creio que a Latam vai perder muito mas é o preço de ter a Delta como sócio 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, LipeGIG said:

IAG não acessa mercado secundário na Latam,  mas tem opções pra fazer isso.

creio que a Latam vai perder muito mas é o preço de ter a Delta como sócio 

O que seriam esses mercados secundários? Tirando Colômbia (AV), as espanholas dominam tudo, e ainda tem a PU em LIM, CCS e UIO/GYE 

AENA 10M19 (ida+volta)

IB+UX  40,4%          Col            AV 59,6%    Total  PAX 1.200.4  mil

             75%              Arg          AR 25%                            1.007

             61,8%           Bra          JJ  36,3%                          978.3

            62,1%            Per          LP   29,3%                        663.3

            65,9%            Chi          LA  34,1%                         472.5

            79,4%           Ecu          XL  15,2%                         329.4

          100%              Uru                                                     222.7

           56,8%            Ven         ES  18,6%                          209.5                                           

            56,1%           Bol          OB   43,9%                        167.9

          100%             Par                                                       83.1

 

           

             

 

             

  

Edited by TheJoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imagino a que ponto esse "rompimento" deve chegar. Espero que permaneçam ao menos os acordos de code-share.

Nos EUA é aparentemente tranquilo pra Latam pois ela opera em aeroportos muito bem servidos pela Delta. No caso de MAD e LHR, por exemplo, imagino que a concorrência possa ser mais difícil com uma eventual perda de conectividade

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, CaioPaulista said:

Imagino a que ponto esse "rompimento" deve chegar. Espero que permaneçam ao menos os acordos de code-share.

Nos EUA é aparentemente tranquilo pra Latam pois ela opera em aeroportos muito bem servidos pela Delta. No caso de MAD e LHR, por exemplo, imagino que a concorrência possa ser mais difícil com uma eventual perda de conectividade

Não vão fazer JV (operação conjunta), mas vão manter o codeshare, segue tudo igual. Se vc entrar no site da IB e pesquisar MAD-POA tem cnx em GRU e GIG por JJ ou G3, tanto faz.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, CaioPaulista said:

Imagino a que ponto esse "rompimento" deve chegar. Espero que permaneçam ao menos os acordos de code-share.

Nos EUA é aparentemente tranquilo pra Latam pois ela opera em aeroportos muito bem servidos pela Delta. No caso de MAD e LHR, por exemplo, imagino que a concorrência possa ser mais difícil com uma eventual perda de conectividade

Único aeroporto que a Delta é forte e que a Latam opera nos EUA é JFK, Mia eles são fracos, Orlando pouco, Boston ok, mas pra que conectar em Boston? 
 Vegas  São Francisco e Washington não sei se voltarão a operar , Los Angeles alguém tem palpite sobre a Delta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, Luckert said:

Único aeroporto que a Delta é forte e que a Latam opera nos EUA é JFK, Mia eles são fracos, Orlando pouco, Boston ok, mas pra que conectar em Boston? 
 Vegas  São Francisco e Washington não sei se voltarão a operar , Los Angeles alguém tem palpite sobre a Delta?

Em LAX muda muito pouco. A AA tem 20% do market share contra 18%da DL. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, CarlosCF said:

Em LAX muda muito pouco. A AA tem 20% do market share contra 18%da DL. 

Pena que em Lax eles tem só um diário (10 semanal na alta) ..... sonhar com um voo saindo do Brasil agora tb é impossível,dólar a4,60

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/8/2019 at 9:30 AM, TheJoker said:

O que seriam esses mercados secundários? Tirando Colômbia (AV), as espanholas dominam tudo, e ainda tem a PU em LIM, CCS e UIO/GYE 

AENA 10M19 (ida+volta)

IB+UX  40,4%          Col            AV 59,6%    Total  PAX 1.200.4  mil

             75%              Arg          AR 25%                            1.007

             61,8%           Bra          JJ  36,3%                          978.3

            62,1%            Per          LP   29,3%                        663.3

            65,9%            Chi          LA  34,1%                         472.5

            79,4%           Ecu          XL  15,2%                         329.4

          100%              Uru                                                     222.7

           56,8%            Ven         ES  18,6%                          209.5                                           

            56,1%           Bol          OB   43,9%                        167.9

          100%             Par                                                       83.1

 

           

             

 

             

  

Fora das cidades principais como você bem observou. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atualizando números,

IAG cresceu  nos 11M19 (Am. Latina&Caribe):  PAX  18,7%   ASK  13,7%    RPK 15,8%     LF 86,4%  +1.6pp

https://www.iairgroup.com/~/media/Files/I/IAG/traffic-statistics/english/2019/IAG Traffic Stats November 2019 - Final.pdf

AENA BR-ES         11M19              11M18

(PAX ida+volta)   IB  352.804       320.664   +10,0%

                              UX 311.791       286.341   +8,9%

                             JJ  385.123       382.165   +0,8%

                             CA   20.687         24.554    -15,7%

EM SCL e LIM a surra ainda é maior.

 

http://www.aena.es/es/corporativa/estadisticas-trafico-aereo.html

 

LTM não tem menor futuro no mercado AL-Europa...

                              

Edited by TheJoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Engraçado ver a Virgin, da Delta, dizer que virá para São Paulo quebrar o monopólio da Dupla LÁ/BA, como se a Delta não fosse costurar uma parceria com a própria Virgin, com 45% das ações a Delta deve ser a sócia de maior peso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...