Jump to content

Breeze Airways, a nova empresa de David Neeleman

Recommended Posts

Eu acho as pinturas do Panda horrendas... poluídas, sem muito nexo... A Amaszonas chega a doer nos olhos.

Contudo os A333 ex-SIA ficaram bacanas, e a da Azul, bacana também, apesar do forte nacionalismo empregado pela quantidade de bandeiras espalhadas pela aeronave. Inclusive, acho de péssimo gosto a bandeira do Brasil empregada na barriga das aeronaves. 

• Like 6
  • Thanks 4

• Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Um usuário do forum igual a você, com os mesmo direitos de opinar.

Eu acho as pinturas do Panda horrendas... poluídas, sem muito nexo... A Amaszonas chega a doer nos olhos. Contudo os A333 ex-SIA ficaram bacanas, e a da Azul, bacana também, apesar do forte nacio

O Panda faz apenas o que o cliente, através do time de comunicação/marketing, exige num briefing e em um contrato de prestação de serviços. Se o cliente aprova o design final, seja ele poluído ou não,

3 hours ago, thgsr08 said:

Eu acho as pinturas do Panda horrendas... poluídas, sem muito nexo... A Amaszonas chega a doer nos olhos.

Contudo os A333 ex-SIA ficaram bacanas, e a da Azul, bacana também, apesar do forte nacionalismo empregado pela quantidade de bandeiras espalhadas pela aeronave. Inclusive, acho de péssimo gosto a bandeira do Brasil empregada na barriga das aeronaves. 

- Amaszonas ficou legal, exceto pela frente escura, mas a versão Uruguaia por exemplo, obra prima.

- Os TAPs retrô e stopover ficaram bons

- O AXV da AzulTRIPA ficou muito bacana, note que os tons de prata foram aplicados na Amaszonas e foram copiados na verdade da FlyNIKI.

- A Azul, a mediana ficou legal (o que chamam de padrão AXP). A dos inter, aplicaram no A330 sem o mapa perto do nome e ficou legal, mas em um ATR ou E-Jet fica faltando algo.

- Bandeira na barriga é bizarro.

- Ainda em Azul, acho que o padrão do AXP passando as listras a serem verde-amarelo ficariam top.

- A Breeze ficou bem a cara da proposta da empresa.

Edited by PT-KTR
4 hours ago, thgsr08 said:

O Panda faz apenas o que o cliente, através do time de comunicação/marketing, exige num briefing e em um contrato de prestação de serviços. Se o cliente aprova o design final, seja ele poluído ou não, a responsabilidade passa a ser de quem o contratou, e não dele que criou com base nas diretrizes apresentadas. 

• Like 8
  • Thanks 1
5 minutes ago, B737-8HX said:

O Panda faz apenas o que o cliente, através do time de comunicação/marketing, exige num briefing e em um contrato de prestação de serviços. Se o cliente aprova o design final, seja ele poluído ou não, a responsabilidade passa a ser de quem o contratou, e não dele que criou com base nas diretrizes apresentadas. 

Bem lembrado, o designer apresenta um leque de propostas, o contratante é quem aprova.

19 hours ago, B737-8HX said:

19 hours ago, PT-KTR said:

Bem lembrado, o designer apresenta um leque de propostas, o contratante é quem aprova.

Errados vcs não estão.

O livery é a mediação do que o cliente quer (diversas vezes, nem sabe o que quer), o diretor de marketing e o designer (que sempre vem com a melhor ideia), aí vem as concessões de cada lado. A proximidade (e lábia) do GB como designer E diretor de marketing com o DN ajudou muito que suas ideias tivessem carta branca na empresa.

É claro que ele não agrada todos, eu tenho algumas considerações em relação à algumas do GB, mas quem dera tivéssemos uns 10 GB no mundo, aí não surgiriam as anêmicas pinturas (ou aberrações) como da China Eastern, JAL, Lufthansa, Finnair, Iberia... 

• Like 3
  • 3 weeks later...

O avião estava bem mais bonito no ambiente virtual, esse tom de azul me parece que já tá surrado, realmente não gostei. Estou curioso pelo modelo ˜hassle-free˜ que a Breeze pretende implementar, prometendo ampla tecnologia no atendimento ao cliente.
Já sobre GB, o cara é um patrimônio da aviação e o acompanho desde o tempo do Jetsite gratuito. Apesar de que hoje o acho muito mala e com toques exagerados (acho a logo da Azul horrorosa e a livery da Amaszonas beeem sem graça).

• Thanks 2
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Breeze’s first route will be Tampa to Charleston

We’ve finally learned a bit more about what we can expect from Breeze Airways’ route network when the airline launches:

• Breeze will initially fly 49 direct routes
  • Breeze will initially serve 15 cities
  • Breeze’s first route will be Tampa to Charleston
  • Other launch cities include Nashville, New Orleans, and Pittsburgh
  • Breeze’s initial focus will be connecting the Rust Belt to the Sun Belt

Breeze will have three types of seating options — Nice, Nicer, and Nicest. While details remain limited, the “Nicest” option will be Breeze’s value-priced business class, which will be available when the airline takes delivery of Airbus A220s later this year. It’s expected that initially Breeze’s one-way fares will be $59-89.

https://onemileatatime.com/breeze-airways-routes/?utm_source=BoardingArea&utm_medium=twitter

• Like 1

FAA grants Breeze Airways air carrier certificate

By Pilar Wolfsteller

14 May 2021

Breeze Airways, the start-up low-cost airline from aviation entrepreneur David Neeleman, has received its long-awaited air carrier certificate from the Federal Aviation Administration, allowing it to begin passenger revenue operations.

In a Department of Transportation (DOT) filing on 14 May, FAA published the airline’s certificate, and its operating procedures and restrictions.

In the document, the airline is authorised to operate Embraer 190s at 33 US airports, including those at numerous cities in the eastern and southeastern USA which had long been suspected to be on Breeze’s destination wish list.

These include Orlando, Hartford, Richmond (Virginia), Daytona Beach (Florida), Raleigh/Durham (North Carolina), Jacksonville (Florida), and Providence (Rhode Island). 

Three of the airports listed – Tampa, Charleston (South Carolina) and Islip (New York) – are what regulatory documents call “regular” airports for use in Breeze’s “scheduled operations”.

The FAA classifies others on the list – including major hubs such as Miami, Philadelphia and Washington Dulles International airport – as “refuelling” airports and “alternate” airports, where “aircraft may land if a landing at the intended airport becomes inadvisable”.

The Salt Lake City-headquartered carrier has not published a route map or destination list – one of the best kept secrets in the industry – but expects to do so “next week”, a spokesperson told FlightGlobal on 13 May.

The airline is expected to operate its first flights within weeks. 

Neeleman had told FlightGlobal in March that the new carrier would be operating “rustbelt-to-sunbelt” routes to and from secondary cities with few commercial airline connections, but he was cagey about specifics. The airline’s route network has been eagerly awaited by customers and competitors alike, as the US air transport industry rebounds following the 15-month coronavirus crisis.

Breeze had set to launch in mid-April but has been delayed while awaiting FAA approval. The carrier’s website remains largely dormant, with a link to advertised jobs but no ability to book flights.

When it launches, Breeze will be the second of two low-cost airlines to begin operations this year. The other is Avelo Airlines, which began operations in April with flights from a base in Burbank, California, in the Los Angeles suburbs, to a network of 11 cities in the western third of the USA.

Breeze plans to operate a fleet of E190s, joined by Airbus A220s beginning in October.

The new airline has drawn criticism due to its plan on hiring university students as part-time flight attendants, as well as below-market cockpit crew pay.

https://www.flightglobal.com/strategy/faa-grants-breeze-airways-air-carrier-certificate/143758.article

spacer.png

Breeze is building out a robust network of nonstop routes between underserved destinations in the U.S. The first flights begin on May 27, 2021 between Tampa, FL,  Charleston, SC, and Hartford, CT.  Follow Breeze Airways™ on social media and sign up for our e-newsletter to stay up-to-date on where Breeze will take you next.

• Tampa, FL - Flights start May 27, 2021

• Charleston, SC - Flights start May 27, 2021

• Hartford, CT - Flights start May 27, 2021

• Louisville, KY - Flights start May 28, 2021

• Tulsa, OK - Flights start June 4, 2021

• Norfolk, VA - Flights start June 10, 2021

• Fayetteville, AR - Flights start June 17, 2021

• Akron/Canton, OH - Flights start June 26, 2021

• Oklahoma City, OK - Flights start July 1, 2021

• Columbus, OH - Flights start July 3, 2021

• New Orleans, LA - Flights start July 8, 2021

• Pittsburgh, PA - Flights start July 8, 2021

• Richmond, VA - Flights start July 8, 2021

• San Antonio, TX - Flights start July 15, 2021

• Huntsville, AL - Flights start July 15, 2021

• Providence, RI - Flights start July 22, 2021

• Like 1

Interessante a malha, os hubs não são nos aeroportos mainstream, mas alguns com certa relevância, como TPA, PIT, MSY e SAT. Se for trabalhar com a Azul, pode surgir até ligações interessantes, principalmente por causa do raio de alcance do C-Series.