Jump to content
Sign in to follow this  
Woody

A retirada dos Airbus A380 e Boeing 747 diante da crise mundial

Recommended Posts

Publicamos neste domingo uma matéria especial sobre a retirada dos Airbus A380 e Boeing 747 por causa da crise provocada pelo Covid-19.

Por ter bastante conteúdo, deixo abaixo o link para acessarem diretamente do nosso blog.

spacer.png

A retirada dos Airbus A380 e Boeing 747 diante da crise mundial

https://ponteaerea.net/a-retirada-dos-airbus-a380-e-boeing-747-diante-da-crise-mundial/

 

Espero que gostem apesar do assunto ser triste para nós entusiastas e profissionais da aviação.

 

Abs

  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O 747 já era questão de tempo

ja sabíamos que estava na fase final 

 

mas o a380, que pena, Um projeto recente que não deu certo e agora uma vítima do covid 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minha curiosidade é saber se e quantos A380 a Emirates abandonará ,uma vez que a nota falou apenas que estão groundeados porque os Emirados estão fechados, certamente deverão reduzir quando abrir

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 May 2020

Phase-out of Air France entire Airbus A380 fleet

In the context of the current COVID-19 crisis and its impact on anticipated activity levels, the Air France-KLM Group announces today the definitive end of Air France Airbus A380 operations. Initially scheduled by the end of 2022, the phase-out of Airbus A380 fleet fits in the Air FranceKLM Group fleet simplification strategy of making the fleet more competitive, by continuing its transformation with more modern, high-performance aircraft with a significantly reduced environmental footprint. Five of the Airbus A380 aircraft in the current fleet are owned by Air France or on finance lease, while four are on operating lease. The global impact of the Airbus A380 phase-out write down is estimated at 500 million euros and will be booked in the second quarter of 2020 as a noncurrent cost/expenses. Airbus A380 will be replaced by new generation aircraft, including Airbus A350 and Boeing 787, whose deliveries are ongoing.

https://www.airfranceklm.com/en/system/files/press_release_a380_phaseout_ve.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

À confirmar...

  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 03/06/2020 at 18:24, Pessoa 1985 said:

À confirmar...

  

 

Com 23 anos de voo e provavelmente na casa das 100.000 horas de vôo, já ta mais que pago o investimento. No início o 747-200 foi feito para 50.000 horas, hoje em dia tem 767-300 com espantosas 135.000 horas totais. 

Sobrevida na carga, quem sabe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 13/06/2020 at 17:24, flightFernando said:

Com 23 anos de voo e provavelmente na casa das 100.000 horas de vôo, já ta mais que pago o investimento. No início o 747-200 foi feito para 50.000 horas, hoje em dia tem 767-300 com espantosas 135.000 horas totais. 

Sobrevida na carga, quem sabe. 

Como funciona essa sobrevida na cargueira ? 

Digo pois se ele tem uma vida limitada em 100k horas, como é feita a manutenção total para continuar a voar, digo mais em relação a fadiga do material, diante da pressurização ? 

Tipo os 727 hoje, que estão com muitos anos. Como ainda estão voando ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainda não é oficial, mas a Boeing deve encerrar a produção do 74N daqui a dois anos.

The last 747-8 will roll out of a Seattle-area factory in about two years, a decision that hasn’t been reported but can be teased out from subtle wording changes in financial statements, people familiar with the matter said.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-07-02/boeing-quietly-pulls-plug-on-the-747-closing-era-of-jumbo-jets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limited recent operations

The 747 fleet was already seeing much more limited service for British Airways in recent days. Of the 28 planes in the fleet 17 are in storage. Of the remaining 11, 10 flew at least once in April 2020. That number dropped to five in May and only four thus far in June. Further reducing the operations would not be too surprising.

Even with the spike in cargo demand from passenger aircraft BA has kept its 747s on the ground. The carrier is addressing that demand with other types. Some 100 different aircraft have flown for the company this month. Roughly half are twin-aisle planes, with the 787 Dreamliner fleet pulling the bulk of action. Some 29 of those frames registered a flight so far in June, nearly double the 15 777s that flew. Only six of the A350s have been logged in the skies this month. A single A380 turn to Johannesburg and back was also recorded at the beginning of the month.

 

https://paxex.aero/2020/06/british-airways-747-fleet-pilot-training-suspended-2/

Share this post


Link to post
Share on other sites

6102949.jpg?v=v47bc671942e

VCV

Share this post


Link to post
Share on other sites

É realmente uma pena, mas sustentar 4 'bocas' consumindo em média de 10 a 12 toneladas por hora inibe qualquer expectativa mais otimista dentro do que a aviação está passando e pode se transformar no futuro. 

Mas com sorte ainda veremos os valentes cargueiros voando por uns bons anos. Temos ainda até -200 em operação, e isso mostra o quanto esse avião foi capaz de construir uma longa História bem consolidada no transporte aéreo. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, TheJoker said:

Uma coisa interessante neste gráfico foi que a BA continuou a crescer a frota de Jumbo mesmo com o advento do B777. A que foi mais expressiva depois da introdução do -300ER e se não fosse a COVID a frota B747 ia ficar estacionada em algo entre 20-30 por um tempo.

A JAL foi a maior operadora dos Jumbos, com mais de 100 encomendados, mas seria a BA que teve a maior frota simultânea? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, A345_Leadership said:

Uma coisa interessante neste gráfico foi que a BA continuou a crescer a frota de Jumbo mesmo com o advento do B777. A que foi mais expressiva depois da introdução do -300ER e se não fosse a COVID a frota B747 ia ficar estacionada em algo entre 20-30 por um tempo.

A JAL foi a maior operadora dos Jumbos, com mais de 100 encomendados, mas seria a BA que teve a maior frota simultânea? 

A JAL chegou a ter 85 747s operando em 1998.

2.How many 747s in JAL service today ?: 82 - Of the 100 747s purchased from Boeing, 82 (including 747 #100 and one 747 operated by Japan Asia Airways)

 

We also have 3 747s purchased from other airlines, so the complete total is 85 in the JAL Group.

http://www.jal.com/en/press/1998/111901/111901.html

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 20/05/2020 at 13:38, TheJoker said:

Airbus

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 30/07/2020 at 19:17, TheJoker said:

A JAL chegou a ter 85 747s operando em 1998.

2.How many 747s in JAL service today ?: 82 - Of the 100 747s purchased from Boeing, 82 (including 747 #100 and one 747 operated by Japan Asia Airways)

 

We also have 3 747s purchased from other airlines, so the complete total is 85 in the JAL Group.

http://www.jal.com/en/press/1998/111901/111901.html

Não é a toa que quebrou. Diria que em 1998 a frota wide da JAL (B747, B767, B777, DC10 e MD-11) correspondia a 80-90% da frota.

24 minutes ago, TheJoker said:

Último 388 fabricado, MSN 272

spacer.png

The station 40 is now empty forever, no more A380 to assemble.

Triste e lá atrás o terceiro e último A380 da ANA, que não sabe quando receberá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caramba, muito prematuro ! E só 272 aeronaves construídas!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, LipeGIG said:

Caramba, muito prematuro ! E só 272 aeronaves construídas!!!!!

Na verdade foram menos de 272, muitos não foram construídos dentro dos 272.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Saiba os termos, regras e políticas de privacidade