Jump to content
A345_Leadership

American Airlines CEO: ‘Bankruptcy is failure. We’re not going to do that’

Recommended Posts

May 29, 2020

American Airlines CEO Doug Parker reported the carrier will not consider bankruptcy an option, stating: “Bankruptcy is failure… We’re not going to do that” (Reuters/Bloomberg, 27-May-2020). Mr Parker added: “I don’t think you’ll see any airline go by the wayside as a result of this crisis”.

https://blueswandaily.com/american-airlines-ceo-bankruptcy-is-failure-were-not-going-to-do-that/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forbes também falando sobre os planos da AA

https://www.forbes.com/sites/willhorton1/2020/05/28/american-airlines-ceo-rejects-bankruptcy-im-not-going-to-do-it/#45b65a29186a

Mas vai demitir cerca de 30% de office jobs e 30% de management and support, mesmo tendo mais de 39 mil saídas voluntárias

https://www.forbes.com/sites/willhorton1/2020/05/28/steep-layoffs-at-american-airlines-ensure-crisis-is-not-wasted/#d9c61ab24146

Já são quase 600 aeronaves paradas... Melhor falar em demissão e redução de tamanho da empresa do que dizer que está tudo bem, que não vai demitir e que teve lucro e tal...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi com bons olhos o enxugamento da AA. Talvez ajude a empresa a se redefinir e rever seus processos de forma global. Nunca entendi por que o embarque de um voo da AA em alguns aeroportos tem um exército de até 15 pessoas enquanto outros conseguem fazer o mesmo com 1 ou 2. 

Vai obrigar a empresa a olhar pra dentro, se reinventar e cortar processos burocráticos. 

A automação da AA para o cliente é soberba, mas a minha impressão geral é que a parte interna é ainda muito manual e tem espaços para informatização. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

American sees $40m daily cash burn as demand improves
12 Jun 2020 
The airline, like Delta, expects its second-quarter revenue to be down approximately 90% versus the year-earlier period. The carrier’s total system capacity will be down approximately 75%.

AirlineFinanceJournal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A American vai zerar a queima de caixa até o final do ano. "American hopes to slash its cash-burn rate to zero by the end of the year, “as expected demand conditions continue to improve and its cost initiatives continue to gain traction.” https://www.thestreet.com/investing/american-airlines-business-trends-improving-shares-higher

Enviou comunicado ontem aos funcionários, informando o aumento da demanda nos voos domésticos

"Strong operational performance continues in June

Even with a reduced schedule due to decreased customer demand, team members continues to focus on our operational performance. So far this month, we have had seven days without a single mainline cancellation and five days without a single combined mainline and regional cancellation.

Additionally, we continue to see load factors increase as more customers fly with us. So far in June, we are carrying, on average, 129,000 passengers per day domestically. That’s compared to 85,000 per day in May and 31,000 per day in April. The load factor for the month is 62% systemwide compared to 47% in May and 15% in April. And we are expecting a busier operation this weekend — some of the busiest days we have had since March. Yesterday, American transported its largest number of revenue customers since March 18.

We appreciate everyone’s efforts to work together to ensure a safe and reliable operation for our customers. Thank you for taking care of them and each other."

Estamos apostando por aqui, que dos 5 voos pré covid, 2 voltam esse ano, 1 MIA e 1 JFK, e ano que vem, mais 1, ou DFW ou mais um MIA, e só

 

Edited by MRN
Fix word

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://viewfromthewing.com/data-shows-how-big-u-s-airlines-are-approaching-recovery-differently/

Tem uma tabela comparativa da oferta de voos/assentos (redução) prevista pra julho. AA é a mais agressiva das US3, mas as pequenas estão muito mais ávidas em retornar a normalidade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pelo o que eu entendi da reportagem, a Southwest, Spirit, American, Frontier e Allegiant, adotaram uma medida de corte de capacidade significativamente menos agressiva em comparação com a Delta ou a United. Que por pelo menos um mês, a American e a Southwest serão muito maiores do que qualquer outra companhia aérea do país e deve continuar em agosto. E aí ninguém sabe se "o tiro vai sair pela culatra" ou vai dá certo essa estratégia

Em junho prevê transportar 129 mil passageiros no mercado interno, um LF de 62%, foi isso que a AA informou em nota interna. Só o tempo vai dizer se dará certo...

Eu particularmente acho que a previsão do CEO da boeing não vai se concretizar, nenhuma das majors vai parar

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, MRN said:

Pelo o que eu entendi da reportagem, a Southwest, Spirit, American, Frontier e Allegiant, adotaram uma medida de corte de capacidade significativamente menos agressiva em comparação com a Delta ou a United. Que por pelo menos um mês, a American e a Southwest serão muito maiores do que qualquer outra companhia aérea do país e deve continuar em agosto. E aí ninguém sabe se "o tiro vai sair pela culatra" ou vai dá certo essa estratégia

Em junho prevê transportar 129 mil passageiros no mercado interno, um LF de 62%, foi isso que a AA informou em nota interna. Só o tempo vai dizer se dará certo...

Eu particularmente acho que a previsão do CEO da boeing não vai se concretizar, nenhuma das majors vai parar

Procurando voos para HNL, a AA começou com vários A321, o 788 fazendo DFW-HNL
Agora já escalaram em julho o 789 no lugar do 788 - e a tarifa subiu uns 10% - e os voos estão bem cheios. 

Sei que é só um exemplo, mas denota uma coisa que tenho ouvido muito por aqui - Americanos estão procurando destinos domésticos e o Hawai me parece ser a cereja do bolo. Quero ver se passo uma semana lá entre julho e agosto. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A321 fazendo LAX-HNL (3 voos por dia) , desculpem não ter sido mais claro acima

Share this post


Link to post
Share on other sites

American Airlines seeks $3.5 billion in new financing

JUNE 21, 2020

American Airlines Group Inc (AAL.O) said on Sunday it plans to secure $3.5 billion in new financing, to improve the airline’s liquidity as it grapples with travel restrictions caused by the coronavirus.

The company plans to raise $1.5 billion by selling shares and convertible senior notes due 2025, the airline said in a statement.

Additionally, the airline said it will offer $1.5 billion in senior secured notes and that it intends to enter into a new $500 million term loan facility due 2024.

The company expects to use the net proceeds from the stock and convertible notes offerings for general corporate purposes and to enhance its liquidity position, the airline added.

The stock and convertible notes offerings, first reported by Bloomberg News, include a 30-day option for the underwriters to purchase up to $112.5 million of additional common shares and up to $112.5 million of additional convertible notes respectively, the company said.

Goldman Sachs & Co. LLC, Citigroup, BofA Securities and JP Morgan will be acting as representatives for the underwriters.

American Airlines and Delta Air Lines Inc (DAL.N) said last week that a modest recovery in demand was helping to slow daily cash burn rates in June after the U.S. government reported record low passenger numbers in April amid the coronavirus pandemic.

 

Reporting by Sabahatjahan Contractor and Radhika Anilkumar in Bengaluru; editing by Diane Craft and Lincoln Feast.

https://www.reuters.com/article/us-american-airline-offering/american-airlines-seeks-3-5-billion-in-new-financing-idUSKBN23S0QA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strong operational performance on our busiest weekend since March

"As we continue to see load factors increase leading up to the July Fourth holiday, the team continues to do a fantastic job focusing on our operational performance. So far this month, we have had 17 days without a single mainline cancellation — including the last 10 days in a row — and 13 days without a single combined mainline and regional cancellation. And last weekend, which was our busiest since mid-March, we achieved a perfect mainline weekend. On the regional side, we experienced four cancellations on both Sunday and Monday, all of which were the result of suspending service to Halifax and Québec City in Canada due to coronavirus (COVID-19). So far, our busiest three days since mid-March have been June 19, June 21 and June 22. We appreciate everyone’s efforts as you work together to ensure a safe and reliable operation for our customers"

Fonte: newjetnet.aa.com

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Geoshina said:

Lipe, até 31 de Julho tem quarentena obrigatória (14 dias)  para todo passageiro que chegar por lá. 

 

https://www.hawaiitourismauthority.org/news/alerts/covid-19-novel-coronavirus/

Pois é, estou acompanhando! Minha viagem já ficou pra agosto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

American Airlines, Inc. (NASDAQ: AAL) (the “Company”) today announced that it priced $2.5 billion aggregate principal amount of its 11.75% senior secured notes due 2025 (the “Notes”). The Notes will have an interest rate of 11.75% per annum and are being issued at a price equal to 99% of their face value. The size of the offering of the Notes was increased from the previously announced $1.5 billion. The Notes will be guaranteed on a senior unsecured basis by American Airlines Group Inc. (the “Guarantor”). The Company also announced that it decided not to proceed with its previously announced $500 million term loan facility due to increased demand from investors in the offering of the Notes. The offering of the Notes is expected to close on June 30, 2020, subject to customary closing conditions.

https://americanairlines.gcs-web.com/static-files/6e6f737d-80e5-4a55-9f5b-e0740053d29b

 

11.75% é desespero!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minutes ago, TheJoker said:

11.75% é desespero!

Caramba, as taxas americanas giram geralmente em torno de 3%, brasileiras entre 9-12%.

:omg:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O CDS da AA segue bem alto, essa semana bateu 2500 pontos par 5 anos que é um numero extremamente elevado e denota quanto os investidores pedem pelo risco da American.  E o yield to maturity (YTM) dessa operação é até mais alto já que a AA vai emitir a 99% do valor de face. 

De todas as cias Americanas, talvez seja a que tem a missão de tentar zerar a queima de caixa o quanto antes. 

7 hours ago, JumpWrightHigh said:

Isso é tipo uma debênture?

Um bond, com vencimento em 5 anos. 

The Notes will be secured (i) on a first lien basis by a diverse pool of certain slots, gates and routes collateral that the Company uses to provide non-stop scheduled air carrier services between certain airports in the United States and certain airports in Australia, Canada, the Caribbean, Central America, China, Hong Kong, Japan, Mexico, South Korea, and Switzerland, and (ii) on a second lien basis by a pool of certain slots, gates and routes collateral the Company uses to provide non-stop scheduled air carrier services between certain airports in the United States and certain airports in the European Union and United Kingdom

Senão pagar, desmonta a American Airlines

Acho que agora a AA está pagando caro pelo acordo bilateral Brasileiro ter sido expandido tanto.. se ainda fossem 105 voos os slots no Brasil valeriam muito!!!!! Hoje, pelo visto, não valem nada ou muito pouco.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

E essa outra notícia seria algo bom ou ruim? O pessoal que entende @TheJoker e @LipeGIG

"American Airlines Group Announces Pricing of Offerings of Common Stock and 6.50% Convertible Senior Notes Due 2025"

http://s21.q4cdn.com/616071541/files/doc_news/American-Airlines-Group-Announces-Pricing-of-Offerings-of-Common-Stock-and-650-Convertible-Senior-Notes-Due-2025-CORP-FI-06-2020.pdf

Obrigado

Edited by MRN
Fix word

Share this post


Link to post
Share on other sites

Falando de forma geral, Emissão de ações é a melhor forma de captar dinheiro sem carimbo (que pode ser usado em qualquer lugar), mas sem querer entrar muito a fundo em lições de Corporate Finance onde nem sempre é a opção mais barata. 

Confuso ? Sim... Estrutura Ótima de Capital de uma empresa é algo que não tem uma receita fixa, em certos momentos ter divida pode ser melhor. 

Mas no nosso momento Covid, Capital é algo muito importante pois ela pode deixar de pagar dividendos (lucro distribuido aos acionistas). Ainda mais que dívida para a American está bem cara, e vai exigir pagamento de juros. 

 

O que me preocupa MRN. é que a American está acessando TODOS os bolsos que pode. Bond com garantia de rotas e slots, bond conversível em ações, emissão de ações, saque de RCF, empréstimo com garantia de motores, com garantia de aeronaves... 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 24/06/2020 at 00:49, LipeGIG said:

Pois é, estou acompanhando! Minha viagem já ficou pra agosto.

Mas esse pessoal que está viajando pra lá atualmente é morador ? Que turista vai para um lugar ficar 14 dias trancafiado em um hotel sem poder sair?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carta do Doug Parker para os funcionários:

À medida que navegamos na pandemia de coronavírus (COVID-19) em andamento, é imperativo que continuemos com nossos objetivos de aumentar a liquidez, economizar dinheiro e incentivar os clientes a viajar.

Aumentando a liquidez

Continuamos a fazer bons progressos para melhorar nossa liquidez, como evidenciado na semana passada com nosso aumento de US $ 4,5 bilhões adicionais. Utilizamos US $ 1 bilhão dos recursos provenientes dessas transações para pagar o empréstimo ponte contratado recentemente com vencimento em março de 2021. Refinanciar esse empréstimo significa que não teremos grandes obrigações de dívida não aeronáutica até 2022. Separadamente, assinamos uma folha de termos com o Departamento do Tesouro Americano para um empréstimo de US $ 4,75 bilhões nos termos da CARES Act. Temos que concluir algum trabalho legal para alcançar um contrato de crédito definitivo, mas esperamos finalizar esse empréstimo durante o terceiro trimestre. A adição do financiamento esperado da CARES Act ao nosso saldo de caixa no final do segundo trimestre resulta em liquidez de aproximadamente US $ 15 bilhões.

Economizando dinheiro

Também tomamos várias medidas para reduzir custos e economizar dinheiro. Do lado dos custos, removemos mais de US $ 14,5 bilhões de nossos orçamentos operacionais e de capital este ano. Isso resulta em uma tendência positiva em nossa taxa de queima de caixa, de mais de US $ 100 milhões por dia em abril para menos de US $ 35 milhões por dia no final de junho. Nossa conservação de caixa também é ajudada por uma tendência crescente de recebimentos de caixa: vimos aproximadamente US $ 11 milhões em recebimentos de caixa em abril, US $ 358 milhões em maio e mais de US $ 1 bilhão em junho. Embora essa melhoria seja animadora, ela é comparada a uma média de US $ 4,2 bilhões por mês durante o mesmo período de 2019, então temos um caminho a percorrer.

Incentivar os clientes a viajar

Como tomamos medidas para promover a saúde pública em nossas aeronaves, vimos Load Factor se movendo na direção certa. O LF do nosso sistema aumentou de 15% em abril para 45% em maio e 63% em junho. Essa capacidade de atender à demanda dos clientes só é possível, colocando a segurança e nosso compromisso com viagens limpas na vanguarda de nossas decisões. Agora, revestimentos para rosto são obrigatórios para todos os clientes e membros da equipe enquanto estão no trabalho. À medida que os membros da equipe se reportam ao trabalho todos os dias, temos postos de controle de temperatura e também solicitamos aos clientes que certifiquem que não apresentam sintomas antes de viajar. Também iniciamos uma nova colaboração com o Centro Médico da Universidade Vanderbilt para criar um Painel Consultivo de Saúde em Viagens, que aconselhará sobre questões de saúde e limpeza. Por fim, a American é a primeira companhia aérea a trabalhar com o Conselho Consultivo Global Biorisk na acreditação GBAC STAR para nossas práticas de limpeza e desinfecção de aeronaves e lounges.

Esses esforços são cruciais e gostamos das tendências que estão impulsionando. Em abril, voamos 965.000 clientes. Em maio, esse número aumentou para 2,7 milhões e em junho, para 4,2 milhões. Mas, para ficar claro, mesmo com o tráfego em alta, os números absolutos por trás dessas melhorias são bastante sombrios: a contagem de clientes no mesmo período do ano passado foi de 17 a 19 milhões por mês.

Com isso em mente, anunciamos ontem mudanças em nossa programação internacional para 2021. Esperamos que a capacidade internacional de longo curso no verão de 2021 caia 25% em relação a 2019, e também planejamos sair de 19 rotas internacionais de seis de nossos hubs. Você pode ler todos os detalhes no Jetnet.

Essas mudanças na rede refletem a realidade de curto prazo da operação de uma companhia aérea menor e oferecem uma visão mais clara das necessidades de pessoal para o próximo ano. Atualmente, prevemos ter 20 a 30% - ou mais de 20.000 - mais membros da equipe em folha de pagamento do que precisamos para operar nosso cronograma neste outono. Para deixar claro, isso não significa que 20.000 membros da nossa equipe serão contratados em outubro, significa simplesmente que ainda temos trabalho a fazer para dimensionar corretamente nossa equipe para a companhia aérea em que operamos. Estamos comprometidos em redefinir a companhia aérea usando um manual diferente daquele das crises passadas em que as últimas folgas foram o resultado esperado. Continuamos trabalhando com nossos parceiros sindicais para encontrar soluções criativas que envolvam licenças voluntárias e programas iniciais.

Cada um de vocês continua a desempenhar um papel fundamental na capacidade da American de navegar na pandemia. Obrigado por receber nossos clientes da nova maneira como viajamos e por garantir que eles desejam voltar para a American. O cuidado que você está oferecendo aos clientes, e a nossa empresa é apreciada hoje mais do que nunca.

Você tem nosso compromisso contínuo de que continuaremos fazendo tudo o que pudermos para fortalecer nossa base financeira, gerenciar agressivamente nossos custos e queima de caixa e oferecer programas que proporcionem aos clientes a confiança necessária para voar novamente. Estamos nisso juntos, e juntos, vamos prevalecer.

Fonte: Jetnet/Jetwire

Share this post


Link to post
Share on other sites

American and 4 Other Airlines Reach Loan Agreements With US
By The Associated Press
July 2, 2020
Updated 11:25 a.m. ET

DALLAS — American Airlines and four smaller carriers have reached agreement with the government for billions more in federal loans, a sign of the industry’s desperate fight to survive a downturn in air travel caused by the virus pandemic.

The Treasury Department said Thursday that it had signed letters of intent for new loans to American, Spirit Airlines, Frontier Airlines, Hawaiian Airlines and SkyWest Airlines.

All the leading U.S. airlines had previously accepted a combination of grants and loans to help cover payroll costs through Sept. 30. These five are the first carriers to accept loans from a separate $25 billion kitty that Congress set aside under a $2.2 billion measure to help companies hurt by the pandemic.

American Airlines said it signed a term sheet with Treasury for a $4.75 billion loan, which would be in addition to $5.8 billion that Treasury has already agreed to extend to American.

“We have to complete some legal work to reach a definitive credit agreement, but we expect to finalize that loan during the third quarter,” American CEO Doug Parker and President Robert Isom said in a note to employees. They said the additional loan would give American liquidity of about $15 billion.

American is generally considered the financially weakest of the largest U.S. airlines, having entered the pandemic with the largest amount of debt. Isom said in May that the airline was considering using its AAdvantage frequent-flyer program as collateral for a federal loan.

Details about terms of the new loans for American and others were not immediately clear. The Treasury Department said it would post documentation within 72 hours of the agreements becoming final — which, judging from American's comments, could be weeks from now.

Analysts believed interest in the second batch of federal loans would be lower because of the terms — including giving the government a potential ownership stake — and the availability of money from private sources. Major carriers including American, United, Delta and Southwest have raised billions in available cash on the private credit market.

Treasury Secretary Steven Mnuchin said his department was still talking with other airlines about loans and hopes to reach agreements as soon as possible.

Air travel within the United States fell about 95% from March 1 through mid-April. It has recovered slowly since then, but the number of airline passengers is still about 75% below year-ago numbers.

Investors gave a muted reaction to Treasury's announcement. Shares of American Airlines and its three closest competitors — Delta, United and Southwest — rose between 1% and 2% in morning trading.

https://www.nytimes.com/aponline/2020/07/02/business/bc-us-virus-outbreak-airlines-loans.html?partner=IFTTT

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, A345_Leadership said:

Investors gave a muted reaction to Treasury's announcement. Shares of American Airlines and its three closest competitors — Delta, United and Southwest — rose between 1% and 2% in morning trading.

Agora caindo 0,90%, valendo U$ 12,70

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Saiba os termos, regras e políticas de privacidade