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[EN] Primeiro A330 do mundo é retirado de serviço

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World’s First Airbus A330 Retired

World’s First Airbus A330 Retired
July 24
19:232020 
 
 

MIAMI – The first Airbus A330 to enter service has been retired. The Cathay Dragon (KA) aircraft has taken its last flight after 24 long years of operation. 

The type, an Airbus A330-300 built in the month of January 1994 (B-HLJ), entered service with Cathay Pacific Airways (CX) in 1996.

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Cathay Pacific Airbus A330-300; B-HLJ. Photo: Aero Icarus from Zürich, Switzerland

AIRBUS A330-300 B-HLJ RUN


It was transferred to CX’s subsidiary, Dragonair (now Cathay Dragon), in March 2013. 

The aircraft has stayed with KA since then and has flown 63,900 hours and 26,983 cycles of service. 

Cathay Dragon retired the aircraft on July 17. The aircraft’s final commercial flight was from Shanghai to Hong Kong on July 6.

B-HLJ-Cathay-Dragon-Airbus-A330-300.-Pho

B-HLJ Cathay Dragon Airbus A330-300. Photo: ©Wong Chi Lam

CATHAY DRAGON


As a subsidiary of CX, KA operates short to medium-haul flights within Asia from its base in Hong Kong. 

The airline operates an all-Airbus fleet with aircraft in the Airbus A320 family and A330.

https://airwaysmag.com/manufacturer/worlds-first-airbus-a330-retired/

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A330 parando e virando panela. Tem DC-10 e B-767 voando por muito tempo ainda..

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1 hour ago, EXPAT ASIA said:

A330 parando e virando panela. Tem DC-10 e B-767 voando por muito tempo ainda..

Incrível mesmo como o mercado não gosta muito de converter Airbus velho em cargueiro. Exceto o A300, é claro.

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Se bem me lembro o fato do A330 ter o nariz um pouco pra baixo é um empecilho pra conversão de cargo (embora exista). o A330F "de fábrica" vem com o trem de nariz um pouco mais embaixo na fuselagem pro nariz ficar nivelado.

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3 hours ago, raverbashing said:

Se bem me lembro o fato do A330 ter o nariz um pouco pra baixo é um empecilho pra conversão de cargo (embora exista). o A330F "de fábrica" vem com o trem de nariz um pouco mais embaixo na fuselagem pro nariz ficar nivelado.

Isso eu não entendo, se a fábrica fez esse "queixo" para os que saem da fábrica, porque alguns são convertidos? Queria saber que tipo de restrição eles sofrem por isso..

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