Jump to content
Sign in to follow this  
A345_Leadership

[EN] Panam planeja retorno das operações (novamente...)

Recommended Posts

Pan american Airlines Return to the Airways
UNITED STATES, September 14, 2020 /EINPresswire.com/ -- The recent resurrection of the famed Pan American Airlines has caused quite a stir in the aviation community. The iconic airline has opened temporary offices in...


Monday, September 14th 2020, 7:49 PM EDT


UNITED STATES, September 14, 2020 /EINPresswire.com/ -- The recent resurrection of the famed Pan American Airlines has caused quite a stir in the aviation community. The iconic airline has opened temporary offices in Miami, Florida as they negotiate for a South American home. “We are looking for a corporate center in the South American marketplace. The new headquarters will directly employ a staff of 1200.”, stated Gene Tatum the Pan American newly appointed President.

On top of the Pan Am list is Ecuador as they negotiate for the troubled TAME Airlines. Alternative locations are Colombia, Panama, and Costa Rica.

“We are hoping to enter a joint venture agreement with the Ecuadorian Government for their recently closed, state owned TAME Airlines; however negotiations seem to have stalled as the officials from TAME wish to sell off the assets rather than try and salvage the Airline.” Tatum continues, “Both Colombia and Costa Rica have expressed interest in housing Pan Am.”

In addition to the traditional passenger aircraft, the Iconic Pan Am plans to incorporate a combination of passenger and expanded freight onboard Retrofitted Combi aircraft.

We are looking at bringing back into service the Boeing 747-Combi with retrofitted interior designs providing our transcontinental customers both spacious designs and a healthy, pleasurable experience.

“The Post Covid market has brought a burden upon airlines to look beyond the maximum seats market of the past which packed an aircraft as a sardine can flying 35000 feet in the air.” states Mr. Tatum.

”Our safety and health protocols call for spacing and high value filtration systems aboard our aircraft.

We also plan to integrate the air travel experience aboard Pan Am with the passengers stay at their destination in a safe, healthy environment by alliances with hotels around the world. No longer will our clients be dropped at the destination airport to fend for themselves. They will have the option to be met by Pan American authorized ground transportation to the Pan Am destination hotels.”

Pan American plans return to the airways by the end of November.

Jane Phillips
Pan AmericanAirlines
+1 786-305-3007
email us here


Information contained on this page is provided by an independent third-party content provider. Frankly and this Site make no warranties or representations in connection therewith. If you are affiliated with this page and would like it removed please contact pressreleases@franklymedia.com

https://www.wfmj.com/story/42629499/pan-american-airlines-return-to-the-airways

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qual é a pretensão dessa iniciativa, apenas ressuscitar o nome ou trazer de volta o glamour e a experiência associados ao que a Pan American construiu?

Invariavelmente nesses casos, como foi com a Eastern e nas outras vezes com a própria Pan Am, somente a primeira parte, sendo assim, mais um desgaste desnecessário à História daquela companhia pioneira.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vai ter o restaurante avião em fokker 100 da avianca/oceanair em BSB pintado como PANAM hahaha

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Image

Não sei se licenciaram a marca junto a Pan Am Railways, talvez o logo e se apresentar como Pan American Airlines seja uma forma de apresentar como PanAm mas que não é PanAm...

Voar para América Latina com B747-400 Combi e amplo espaço?! Depois falamos da NELLA...

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, A345_Leadership said:

Não sei se licenciaram a marca junto a Pan Am Railways, talvez o logo e se apresentar como Pan American Airlines seja uma forma de apresentar como PanAm mas que não é PanAm...

Voar para América Latina com B747-400 Combi e amplo espaço?! Depois falamos da NELLA...

Na hora pensei na possibilidade de uma dessas novas empresas fazer um acordo com a Cruzeiro do Sul ... Transportes em Caminhões e Ônibus :lala:

Mas falando sério, sendo dessa forma não teríamos direitos diversos com quem ficou com a marca Pan Am (a verdadeira) e tudo associado à ela, que deveriam ser negociados para que fosse permitido utilizar um nome fortemente ligado ao transporte aéreo?

 

 

Edited by Jet Age

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, Jet Age said:

Na hora pensei na possibilidade de uma dessas novas empresas fazer um acordo com a Cruzeiro do Sul ... Transportes em Caminhões e Ônibus :lala:

Mas falando sério, sendo dessa forma não teríamos direitos diversos com quem ficou com a marca Pan Am (a verdadeira) e tudo associado à ela, que deveriam ser negociados para que fosse permitido utilizar um nome fortemente ligado ao transporte aéreo?

Já viu um Shopping em Brasilia que usa a ultima marca da CRUZEIRO?

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, PT-KTR said:

Já viu um Shopping em Brasilia que usa a ultima marca da CRUZEIRO?

No Rio tem (ou tinha) a Cruzeiro Taxi Aéreo que também utiliza (ou utilizava) a marca da SC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, F-BVFA said:

No Rio tem (ou tinha) a Cruzeiro Taxi Aéreo que também utiliza (ou utilizava) a marca da SC.

Já morreu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tempos em temos essa ladainha sempre reaparece.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, A345_Leadership said:

E a empresa de trem está à venda.

Chance pra Itapemirim!

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vezes eu vejo essas notícias de volta de empresas e penso que muitas vezes o pessoal não quer deixar os mortos no lugar deles. 

A PanAm, a Varig, a Eastern, a TWA, a Sabena e tantas outras grandes do passado estão exatamente onde deveriam estar: lá no passado. Muita gente pensa que elas voltariam no mesmo padrão de luxo e requinte dos anos 90, mas muitos se esquecem de que trazer todo aquele luxo e glamour só vai gerar um prejuízo federal. Os tempos são outros, a aviação é outra, o público é outro e as empresas precisam se adaptar. Vê lá se a KLM, a Avianca, a Lufthansa, a Air France e tantas outras estão prestando o mesmo serviço dos anos 80 e 90? Nada, estão prestando serviços no padrão de hoje para os passageiros de hoje, e tão bem que estão todas vivas.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imagine @Eric Breno se no BR estivessem disponiveis essas marcas, principalmente a defuntíssima RG...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, PT-KTR said:

Imagine @Eric Breno se no BR estivessem disponiveis essas marcas, principalmente a defuntíssima RG...

De primeira mundo ia curtir, vendo que não seria a lá anos 90, iam detestar a marca... Mas que Jam tentar ressuscitar, ah iam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Saiba os termos, regras e políticas de privacidade