Jump to content

[EN] LATAM e Virgin Atlantic fecham acordo de code-share


Recommended Posts

18-Jan-2022 7:20 PM

Virgin Atlantic announces partnership with LATAM Airlines

Direct News Source

Virgin Atlantic is delighted to announce a new codeshare agreement with LATAM Airlines offering customers the opportunity to fly seamlessly to the South American country of Brazil.

Customers booking through Virgin Atlantic are now able to travel from Heathrow direct to São Paulo as well as connecting onwards onto 12 domestic airports in Brazil including Rio de Janeiro, Salvador and Florianopolis. Customers travelling from São Paulo to London Heathrow will also have the option to smoothly connect onto Virgin Atlantic’s rest of world destinations through Terminal 3 including Tel Aviv, Delhi and Hong Kong.

Juha Jarvinen, Chief Commercial Officer at Virgin Atlantic, commented:

“We’re incredibly excited to launch this new codeshare partnership with LATAM Airlines."

“As we recover from the pandemic, partnerships are more important than ever, and we look forward to building on the incredibly successful interline relationship we have had in place for a number of years.  We also see opportunities beyond Brazil and look forward to expanding our relationship even further to serve destinations throughout South America including Peru and Colombia."

“This new partnership aims to respond to the large, fast-growing demand for leisure travellers looking to enjoy new experiences after a challenging 20 months. We know there is pent up demand for long-haul travel and we look forward to welcoming customers onboard on their way to exploring these exciting and vibrant Brazilian cities."

“As global economies gradually recover from the impact of the pandemic, we also expect to capture demand from corporate travel heading to São Paulo, the commercial capital of Brazil as well as other key business hubs in South America.”

Codeshare destinations:

São Paulo, Brazil

Direct from London Heathrow on LATAM Airlines

 

Further domestic destinations in Brazil

Rio de Janeiro (GIG), Porto Alegre (POA), Belo Horizonte (CNF), Brasilia (BSB), Curitiba (CWB), Goiania (GYN), Recife (REC), Salvador (SSA), Florianopolis (FLN), Fortaleza (FOR), Vitoria (VIX) and Londrina (LDB)

Connect via LATAM Airlines’ direct service to São Paolo from London Heathrow

This press release was sourced from Virgin Atlantic Airways on 17-Jan-2022.
Link to comment
Share on other sites

Nada mais que natural esse movimento uma vez que a maior sócia da Latam tb detém uma fatia generosa na Virgin, precisava de qualquer forma alguma cia aérea para substituir a antiga parceira BA

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Luckert said:

Nada mais que natural esse movimento uma vez que a maior sócia da Latam tb detém uma fatia generosa na Virgin, precisava de qualquer forma alguma cia aérea para substituir a antiga parceira BA

O codeshare com a BA continua, até porque a JJ precisa de conexões em LHR e a VS só tem Índia/Pakistão e TLV. HKG/PVG ainda estão fechados.

https://www.flightradar24.com/data/airlines/vs-vir/routes

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Luckert said:

Jerome anunciou que Latam busca um sócio europeu, quem seria?

Vc, quis dizer uma cia pra fazer JV pra Europa, já que o negócio com o IAG não foi pra frente.

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, TheJoker said:

Vc, quis dizer uma cia pra fazer JV pra Europa, já que o negócio com o IAG não foi pra frente.

A nota do Jerôme só estava aberta para assinantes e li só o resumo, eu entendi que ele quis dizer sócio, vou colar abaixo e ver se alguém consegue na íntegra para não haver interpretação errônea.

 

https://m.panrotas.com.br/aviacao/empresas/2022/01/10-coisas-que-voce-nao-sabia-sobre-a-latam-e-vai-saber-agora/186879
 

Depois do Item 10 ele tem a fala sobre „parceiro „ Europeu 

 

Na íntegra ele deve ser mais claro sobre essa fala

Link to comment
Share on other sites

Pra JV só IB+VY  e UX fariam sentido, o problema é que a IB (IAG) já é lider na Am. Latina e não quer dividir, e UX também está quebrada como a LTM.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, TheJoker said:

Pra JV só IB+VY  e UX fariam sentido, o problema é que a IB (IAG) já é lider na Am. Latina e não quer dividir, e UX também está quebrada como a LTM.

Mas não é para isso, e sim compartilhar custos e maximizar receita. 

Creio que Air France-KLM e Virgin são caminhos naturais, empresas mais estabilizadas, a segunda tem uma ampla malha na Europa e fora. Para a Air France seria a oportunidade de oferecer serviços dentro do Brasil e cidades secundárias na América do Sul.

E até bom não ser com a líder IAG, pois os órgãos antitruste pediriam concessões.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, A345_Leadership said:

Mas não é para isso, e sim compartilhar custos e maximizar receita. 

Na JV é criada uma terceira empresa (mesmo que seja só uma conta virtual), onde são compartilhados custos e resultados, baseado em disciplina de oferta e tarifas.

 

https://www.airfranceklm.com/en/air-france-klm-delta-and-virgin-atlantic-launch-worlds-leading-partnership

 

  1. Governance of the joint venture will be
  2. equally shared between the Air France-KLM Group, Delta and Virgin Atlantic. An executive committee comprising the three CEOs and a management committee of representatives from departments across the businesses will define future strategy.
  3. The customer benefits of the joint venture are unaffected by the recent confirmation that Air France-KLM will no longer buy a 31 per cent stake in Virgin Atlantic. Virgin Group will retain its 51 per cent majority stake in Virgin Atlantic, with Delta continuing to hold 49 per cent.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Saiba os termos, regras e políticas de privacidade