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Boeing 787 Dreamliner tem sua estrutura testada


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03/07 - 09:30

Boeing 787 Dreamliner tem sua estrutura testada

 

A Alenia Aeronautica concluiu o teste de destruição do estabilizador horizontal do Boeing 787 Dreamliner. O teste foi realizado na fábrica da Alenia, em Pomigliano, cidade ao norte de Nápoles (Itália), pelos engenheiros da Boeing e por representantes das agências de regulamentação americana, FAA, e européia, Easa. O estabilizador é construído na unidade da Alenia Aeronautica que fica em Foggia, região de Puglia, no mesmo país.

 

Testes físicos anteriores demonstraram que o estabilizador horizontal atende aos requisitos para a certificação de resistência máxima, de até 150% mais resistência do que a carga aerodinâmica máxima jamais encontrada num vôo. Uma vez que os engenheiros da Alenia tenham alcançado este padrão, eles já terão testado o estabilizador horizontal para saber quanto de capacidade ele pode suportar antes da primeira falha.

 

Neste teste, a estrutura não quebrou até atingir 150% da capacidade máxima. O teste de destruição foi o resultado final de sete meses de trabalho conjunto entre Boeing e Alenia.

 

"A finalização bem sucedida dos testes de falha do estabilizador horizontal do 787, marca o desenvolvimento de uma nova era de inovação no design", explica Randy Harley, vice-presidente e gerente-geral de Engenharia e Tecnologia do 787. "Trabalhando em parceria, as equipes do 787 confirmaram mais uma vez o poder de integração desta parceria", conclui Harley.

 

Outros testes realizados em Pomigliano padronizaram a capacidade da estrutura para a resistência em várias situações de pressão aerodinâmica extrema, como as alterações durante subidas e descidas e a cargas extremas e assimétricas.

 

fonte> http://www.mercadoeeventos.com.br/script/F...amp;IndSeguro=0

 

 

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Boeing 787 Dreamliner Structure Test a Success

 

Boeing News Release

July 02, 2008

 

ROME, July 02, 2008 -- Alenia Aeronautica, a Finmeccanica company, successfully completed destructive testing on the horizontal stabilizer of the Boeing [NYSE: BA] 787 Dreamliner. The test took place at Alenia's Pomigliano plant in Naples with Boeing engineers and representatives of the U.S. Federal Aviation Administration (FAA) and European Aviation Safety Agency (EASA) in attendance. The stabilizer is made at the Alenia Aeronautica plant at Foggia in Italy's Puglia region.

 

Previous physical testing had shown that the horizontal stabilizer meets its certification requirement to withstand 150 percent of the maximum aerodynamic load it ever could encounter in flight. Once Alenia engineers proved that, they then tested the horizontal stabilizer to see just much load the horizontal stabilizer could withstand before failure. In that test, the structure did not break until well in excess of the required 150 percent of limit load. The destructive test was the culmination of seven months of testing conducted by Alenia and Boeing.

 

"This is quite an achievement," said Nazario Cauceglia, Alenia Aeronautica's chief technical officer. "The test validates the innovative multispar design concept and consolidates the spirit of cooperation established between Alenia and Boeing engineers on this difficult task, and on the entire 787 program."

"Successful completion of the 787 horizontal stabilizer failure test marks the culmination of an innovative design and development activity," said Randy Harley, vice president and general manager, 787 Engineering and Technology. "Working together, the 787 team has once again confirmed the power of an integrated partnership."

 

Previous tests at Pomigliano gauged the structure's capability to withstand various extremes in aerodynamic pressures, such as upward and downward deflection and extreme asymmetric loads.

 

With static testing complete, Alenia now will proceed to fatigue testing. Alenia engineers at Pomigliano will subject a complete horizontal stabilizer to repeated flexing, meant to demonstrate the stabilizer's ability to carry repeated operational load cycles representative of its design life. To obtain certification the tail will be tested to at least three times its design life. The testing program is slated to conclude with Boeing conducting a bird strike test at its facilities in the U.S.

 

 

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