Jump to content

Boeing, Aeroflot Announce Order for Eight 777


F-BVFA

Recommended Posts

ress Release Source: Boeing On Wednesday March 9, 2011, 8:14 am EST

MOSCOW, March 9, 2011 /PRNewswire/ -- Boeing (NYSE:BA - News) and Aeroflot Russian Airlines today announced an order for six Boeing 777-300ERs (extended range) and two Boeing 777-200ERs. The order was previously attributed to an unidentified customer on Boeing's Orders and Deliveries website.

 

"These Boeing 777 airplanes will strengthen our network strategy, particularly the international growth opportunities we expect from our joint businesses with SkyTeam partners when servicing the 2014 Sochi Olympic Games and the 2018 FIFA World Cup," said Vitaly Saveliev, general director of Aeroflot Russian Airlines. "We value the combination of size, range and performance of the 777 airplanes, as well as the extensive customer amenities they offer. The seating capability of the aircraft will give us growth flexibility in slot-constrained airports and provide us with greater ability to serve new long-haul markets."

 

"Aeroflot is one of the world's most innovative and fastest growing airlines," said Jim Albaugh, president and CEO of Boeing Commercial Airplanes. "The 777 has the payload-range capability, economic efficiency and passenger comfort to support Aeroflot in achieving its ambitious goals for growth, profitability and world-class service. We thank Aeroflot for this important order."

 

The Boeing 777 is the world's most successful twin-engine, long-haul airplane, distinguished by its fuel-efficiency, spacious cabin interior, range capability, commonality and reliability. Featuring wider seats, wider aisles, more headroom and more seating, the Boeing 777 Signature Interior is passenger-preferred. The 777 delivers exceptional value to the airlines that fly it and is consistently ranked at the top of operator and investor polls.

 

Russia is an important supplier for the Boeing 777 family. VSMPO, subsidiary of Rostechnologii State Corporation, manufactures large titanium forgings for landing gears, wings and pylon of the 777 jetliner. Russian engineers at the Moscow Boeing Design Center and IT experts from Russian software companies actively participated in designing the 777-300ER airplanes.

 

Aeroflot is a member of SkyTeam, the global airline alliance. To date, seven out of 12 SkyTeam members have ordered a total of 141 777s. Aeroflot's overall flight network comprises 898 locations in 169 countries. In 2010, 11.3 million passengers used Aeroflot's services and about 13 million used the services offered by the Aeroflot group.

 

Contacts:

 

Dmitry Krol

 

Boeing International Corporate Communications

 

+7 495 797 3415

 

dmitry.krol@boeing.com

 

Aeroflot Press Office

 

+7 (495) 752-90-71,

 

+7 (499) 500-73-87

 

presscentr@aeroflot.ru

 

www.aeroflot.ru

 

http://finance.yahoo.com/news/Boeing-Aerof...ml?x=0&.v=1

Link to comment
Share on other sites

Como vao-se os slots? Bom para a Boeing que vai ter seus funcionarios ocupados na producao,ruim para nossa Cia nacional que dificilmente tera como adiantar ou acrescentar novas aeronaves B777.

 

Interessante observar que as Cias voltaram a comprar B777 pois desde que a Airbus lancou a versao A350-1000 a Boeing nao vendia mais nenhuma aeronave para entrega no periodo pos 2016,acredito que as cias estao vendo que a versao maior do A350 deve atrasar e elas nao querem ficar sem aeronaves deste porte por estarem adquirindo novas unidades para 350pax.

 

Interessante... estão preocupados com as Olimpiadas de 2014 e a Copa do Mundo de 2018.

E lá se vão slots...

 

Link to comment
Share on other sites

Esta semana está sendo bem animada hein, será que teremos um ano bom para as fabricantes? ILFC, Cathay Pacific, Aeroflot e Hainan Group encomendaram ou mostraram interesse . . .

 

E agora quantos T7 a Aeroflot tem encomendados? E a propoósito, vai ficar lindão nas cores da SU!

Link to comment
Share on other sites

Esta semana está sendo bem animada hein, será que teremos um ano bom para as fabricantes?

 

Com certeza - lembre-se que este ano temos a feira de Le Bourget, e lá a Airbus faz uma "avalanche" de anúncios...

 

E agora quantos T7 a Aeroflot tem encomendados? E a propoósito, vai ficar lindão nas cores da SU!

 

Ela não tinha encomendado nenhum 777 antes - me parece que ela operou dois por algum tempo mas já os devolveu, e faz tempo...

 

Encomendas da Aeroflot (pendentes para receber):

- 777-200ER: 2 (dois)

- 777-300ER: 6 (seis)

- 787-8: 22 (vinte e dois)

- A321: Oito (a companhia encomendou 26 e já recebeu 18)

- A330-300: 11 (onze), sendo que a companhia opera 5 A332 e 5 A333 de companhias de leasing;

- A350-800: 18 (dezoito)

- A350-900: 4 (quatro);

 

Nada mau não é: nada menos que 63 wides pra receber, e mesmo que devolvam os A330 que têm na frota, são 53 adições...

Projeção dos 777 da Aeroflot feito pela Boeing: http://boeing.mediaroom.com/file.php/83451/K65172.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ela não tinha encomendado nenhum 777 antes - me parece que ela operou dois por algum tempo mas já os devolveu, e faz tempo...

chico, ela operou dois B777-2Q8ER a partir de 1998, era empregado principalmente entre Moscou e Nova Iorque.

 

Mas acreditava que ela tinha comprado mais B777, acho que confundi com outra empresa ou então na época era apenas um MoU.

 

Nada mau não é: nada menos que 63 wides pra receber, e mesmo que devolvam os A330 que têm na frota, são 53 adições...

 

Pois é, os russos não estão de brincadeira. É esperar a médio-longo prazo algum desses aviões voando para cá.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Saiba os termos, regras e políticas de privacidade