Jump to content

Incidente Webjet - Despressurização

AFLN

Recommended Posts

"Incident: Webjet B733 enroute on Feb 12th 2012, loss of cabin pressure

By Simon Hradecky, created Monday, Feb 13th 2012 21:38Z, last updated Monday, Feb 13th 2012 21:42Z

A Webjet Boeing 737-300, registration PR-WJC performing flight WH-5843 from Uberlandia,MG to Rio de Janeiro Galeao,RJ (Brazil), was enroute about 40 minutes into the flight when the crew initiated an emergency descent and the passenger oxygen masks deployed due to the rapid loss of cabin pressure. The aircraft continued to Rio de Janeiro's Galeao Antonio Carlos Jobim Airport at low altitude for a safe landing about 60 minutes later with a total delay of 100 minutes.

Passenger Davisson Dutra reported, that the aircraft had been delayed before takeoff from Uberlandia, the captain explained they were having problems with the anti-ice systems. The aircraft departed with a delay of 45 minutes and was about 40 minutes into the flight when the crew initiated a steep descent and the passenger oxygen masks came down. The aircraft continued to Rio de Janeiro at low altitude for a smooth landing."

Scenes after the emergency descent (Photo: Davisson Dutra):

webjet_b733_pr-wjc_rio_de_janeiro_120212_1.jpg

Cara pode ter varias causas, fechamento errado da porta acho improvavel, nao sei nos boeings mas nos airbus nao tem como fechar a porta errado ou ela ta aberta ou fechada. Entre possiveis causas, podem ser borrachas das portas com vedação deficiente, problemas com a valvula out flow, packs!?(essa eu deixo pros pilotos responderem) etc. Mas as mascaras de oxigenio estão lá pra isso.

Tenso heim...

webjetb733prwjcriodejan.jpg

Tenso mesmo Alex e nessa hora vem a comissaria com aquela conversa mole de "respirar normalmente", imagina a galera com esse treco na cara e o aviao descendo? Quem fica normal numa hora dessas?

Segunda vez que vejo uma acft da Webjet com problemas saindo daqui de SBUL, uma vez foi um estouro em um motor e a decolagem sendo abortada, ouvi o barulho bem na hora q tava passando pelo hangar q eu tava...Tenso.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

Saiba os termos, regras e políticas de privacidade